15 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

Bonsai & Bamboe

Bonsai & Bamboe
Serenity now

Word helemaal zen met een stel bonsaiboompjes om je heen. Met geduld en de juiste verzorging groeien deze uit tot reusachtige bomen, net zoals je die in Azië kunt vinden. Wil je ook buitenshuis wat rust? Bestel dan de unieke bamboe met rode stelen die tot wel vier meter hoog kunnen worden. Met een bonsai in huis of bamboe rond het huis heb je geen meditatie meer nodig. Je wordt zo de rust zelve!

15 oktober 2018 om 08:42
chefgames Gebruiker

Onder ‘Bonsai Waterval Balance Stone’ staat dat de kweker op basis van beschikbaarheid de 2 mooiste boompjes uitkiest, dat lijkt me niet van toepassing op deze bestelling, valt hier ook niets te kiezen? Of krijg je daar per definitie een specifieke boom?

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 08:50
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen chefgames,

In de omschrijving staat inderdaad dat de kweker het mooiste boompje voor je uitzoekt en dat je dus niet zelf kunt kiezen. Je krijgt dan een van de boompjes uit het rijtje.

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 08:49
fraves Gebruiker

Niet woekerende bamboe? Een tuinman heeft mij eens verteld dat dat een mythe is. Elke bamboesoort woekert in meer of mindere mate.

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 08:52
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen fraves,

Dit werd bij een eerdere deal ook opgemerkt en toen zijn de product expert het volgende:

We begrijpen dat u bijzonder angstig bent voor de aanschaf van bamboe, er bestaan tenslotte heel invasieve en sterk woekerende soorten. Er bestaan echter ook al bijna 10 jaar meerdere soorten bamboe die niet-woekeren. Een tuincentrum die beweert dat die niet bestaan mist misschien was expertise hierin. De Fargesia soorten zijn allen niet-woekerende bamboe soorten. Deze soorten nemen wel toe in omvang, uiteraard net zoals alle planten doen. Maar ze woekeren niet. Ze blijven dus mooi op hun plaats staan en komen nergens anders in de tuin omhoog. Ze hebben geen agressieve ondergrondse wortels. Fargesia is tevens een soort dat zich de afgelopen 10 jaar in Nederland en België zeer goed heeft bewezen als winterharde niet-woekerende bamboe.

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 11:07
chefgames Gebruiker

Waarom niet de optie om bij de waterval variant voeding mee te bestellen?

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 11:16
Moderator Jelle Moderator

Goedemorgen chefgames,

Ik heb werkelijk geen idee waar deze optie er niet tussen staat.

Ik ga hem doorzetten en dan kom ik bij je terug.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 12:16

Deze combinatie is deze keer inderdaad niet beschikbaar, voor een eventuele volgende keer kun je onze inkopers hier tippen: http://home-living-nl-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/tip-ibood-2018-4/

Groet,

Jelle

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 12:20
JasperGreve Gebruiker

Zitten er bij de bonsai instructies over welke soort het gaat en hoe deze te verzorgen zijn?

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 12:35

Goedemiddag Jasper,

De verzorging staat in de tekst zelf:

Hoe hou ik mijn bonsai in leven?

Voorkom verdroging van de boompjes door deze niet in de volle zon te plaatsen. Bonsaiboompjes houden van voldoende water. Geef je bonsai daarom water als de aarde begint op te drogen en wacht met de volgende watergift tot de boom het water heeft opgenomen.

Welke soort het is, ga ik even navragen

Groet,

Jelle

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 13:36

In een vorig topic staat een heleboel informatie:

http://home-living-nl-nl.forum.ibood.com/flash-sales/04204-180806/bonsai-bamboe/

Hopelijk kan je daar wat mee.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 13:42
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Jasper,

Aanvullend op de twee antwoorden van Jelle:

De bonsai-soort wordt aangegeven via etiket bij de plant of een flyer die erbij wordt gestopt in de doos.

Er zit informatie bij over de basis van bonsaiboom verzorging. Echter is het bij bonsaiboompjes wel belangrijk om te weten dat dit geen ‘vaste wetenschap’ is. Elk boompje is anders en het ene boompje verbruikt meer water dan het ander. Ook de plek waar het boompje staat heeft veel invloed op de verzorging. Staat hij bijvoorbeeld dicht bij de verwarming heeft het boompje veel meer water nodig als op een plek waar weinig zonlicht schijnt. Dit moet iedereen, als nieuwe bonsai-verzorger, al doende onder de knie krijgen.

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 13:51
birdhouse Gebruiker

Beste iBood,

Kunnen de bamboe-planten geplant worden in een grote pot? Of moet het in de grond worden geplant?

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 14:28
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag birdhouse,

In de specificaties staat dat ze ook in een pot geplant kunnen worden.

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 18:53
acidophilus Gebruiker

Hoe hoog gaat de Fargesia Asian Wonder / rode bamboe worden?

De ene website geeft aan 250 – 300cm, de andere 300 – 400 cm. Wat geldt voor de planten in deze aanbieding?

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 18:55
acidophilus Gebruiker

“tot wel 4 meter” vind ik namelijk een redelijk ruim begrip…

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 20:47
Moderator Niek Moderator

Goedenavond acidophilus,

Ik heb ook alleen kunnen achterhalen dat ze maximaal 3 tot 4 meter hoog kunnen worden. Ga daar dus maar van uit.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 02:36
DragonBE Gebruiker

Wat is de inhoud van de flesjes bonsai-voeding? Kon dit nergens weervinden.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 08:19

Goedemorgen DragonBE,

Dit flesje is 250 ml.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

17 oktober 2018 om 07:59
Zplus Gebruiker

Een struikje met een stam in de vorm van een S is natuurlijk geen Bonsai. Deze staan meestal in klei ipv bonsaigrond. Wil je een Bonsai ga dan naar een kweker en niet naar een tuincentrum oid.

Beantwoorden

17 oktober 2018 om 12:35
ThompsonNL Gebruiker

Met betrekking tot de bamboe; Om 1 vierkante meter in de tuin mooi vol te zetten/krijgen, aan hoeveel potten moet ik dan denken? Volstaat 1 of zou 2, 3 of zelfs 4 nodig zijn? 
Ik heb namelijk in mijn terras een uitsparing van 1×1 meter waar ik nog iets winterhards in wil plaatsen wat mooi in de hoogte groeit.

Beantwoorden

17 oktober 2018 om 13:21
Official Product Expert Plant Expert Official Product Expert

Goedemiddag ThompsonNL,

De bamboes worden geleverd in een 13cm doorsnee pot. 

Het snelste resultaat behaal je met 6 stuks per volle vierkante meter.

Uiteindelijk vullen 3 struikjes zo’n vierkante meter ook wel op, alleen hebben ze daar wat meer tijd voor nodig (denk 4 of 5 jaar).

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.