26 april 2018 om 00:00
iBOOD

Larson Traagschuim Matras Stockholm | 90 x 200 cm

Product expert aanwezig

Larson Matras Stockholm (90 x 200)

Dit luxe matras heeft een unieke samenstelling, die ervoor zorgt dat jouw lichaam optimaal wordt ondersteund.

Andere maat?
Check dan de Flash Sale! NL | BE

Specificaties

Merk: Larson
Type: Stockholm 
Garantie: 2 jaar via iBOOD / 5 jaar via Larson

• Traagschuim en pocketveren
  • Slaap als nooit tevoren
  • Anti-allergeen tijk

Afmeting: 90 x 200 x 23 cm

Opbouw
Springs: 15 cm Larson Pocketsprings™
Centerlaag: 6 cm traagschuim
Toplaag: 2 cm PU schuim

Technische specificaties
Schuim densiteit: HR50
Hoogte springs: 15 cm
Diameter springs: 2.1mm
Windingen springs: 6
Aantal springs: 300/m²
Gewicht: Getest voor personen tot 120 kg
Ventilatie: Uitstekend, voorzien van een 3D border
Type matras: Hybride

Geschikt voor: Boxspring, lattenbodem, spiraalbodem en (elektrisch) verstelbare bedbodems.

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Tot 18:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Larson-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

26 april 2018 om 07:07
bernardwelvaert Gebruiker

Hoe dik is de matras aub ?

Beantwoorden

26 april 2018 om 07:24
Official Product Expert Larson-Expert Official Product Expert

Het matras is 23 centimeter dik.

Beantwoorden

26 april 2018 om 08:33
fundurobood Gebruiker

Ik ben erg geïnteresseerd in deze matras maar het stoort me wat dat deze eigenlijk enkel via dagaanbiedingen op bepaalde sites te kopen is en dat er daardoor weinig of geen reviews van te vinden zijn. Bestaan er onafhankelijke en objectieve tests van deze matras? Ik vind er in ieder geval geen bij Consumentenbond en ook geen bij TestAankoop. Graag feedback van iBood-gebruikers die in het verleden deze matras in een vorige sale gekocht hebben.

Beantwoorden

26 april 2018 om 09:00
fundurobood Gebruiker

Hey Raffel78,

Ik had deze ook gezien maar ik vind een paar reviews op een commerciële site niet echt representatief. Deze kunnen immers makkelijk gemanipuleerd worden (zowel positief als negatief).

Beantwoorden

26 april 2018 om 11:05
yinnemans Gebruiker

Dat vroeg ik mij dus ook al af. Lijkt wel alsof Ibood ook van deze matrassen af moet want ze komen wel erg geregeld in de ‘ aanbieding’ (geloof mij, zit nog zat marge op. Koop nooit iets tegen zgn. adviesprijzen).

Desondanks wel benieuwd naar dit matras maar 30 dagen proefslapen is echt veel te kort. Dan is je matras nog helemaal niet goed ingeslapen en lijkt ieder matras ‘ goddelijk’  te liggen dus breng je hem nog niet terug. Afijn, dat weet Larsson maar al te goed en is onderdeel van het verdienmodel ;)

Echter, ik overweeg dan ons huidige matras (pas 5 jaar oud) gewoon te voorzien van nieuwe topper van een bedrijf dat 365 dagen proefslapen garandeert (niet goed = geld terug) en nog eens een dikke 9 krijgt op trustpilot o.b.v. bijna 3K recensies :) .Daar moet toch wel iets van waar zijn

Beantwoorden

26 april 2018 om 11:18
fundurobood Gebruiker

Waar komt die 30 dagen vandaan?

Op http://www.ibood.com/home-living-be/nl/flash-sales/36221/3397/larson-matrassen/ staat 100 dagen proefslapen?

En waarom staat er een onderscheid vermeld in garantie?  Garantie: 2 jaar via iBOOD / 5 jaar via Larson Welke periode is er nu juist van toepassing?

Beantwoorden

26 april 2018 om 11:22
Moderator Bas iBOOD Moderator

Je kunt op dit matras inderdaad 100 dagen proefslapen.

Je ontvangt via ons de standaard 2 jaar garantie. Gedurende deze periode kun je dus (ook) bij ons terecht voor eventuele garantieclaims.

Gedurende de eerste 5 jaar na aankoop kun je ook rechtstreeks terecht bij Larson.

Beantwoorden

26 april 2018 om 11:49
yinnemans Gebruiker

30 dagen was inderdaad een fout.

Echter dit las ik op de betreffende Ibood pagina:

“Als u binnen 100 dagen niet tevreden bent met uw matras, kunt u deze retourneren en u krijgt het aankoop bedrag terug. Uiteraard kunt u ook een ander model kiezen. U hoeft niet te haasten, u kunt er 100 nachten over slapen. Als u gebruik wilt maken van de matras service, neem dan contact op met de klantenservice.” U kunt het matras binnen 100 dagen retourneren (mits in originele verpakking en in goede staat).

Dien je denk ik met een korreltje zout te nemen? Anders veel succes het matras weer vacuum te verpakken.

Beantwoorden

26 april 2018 om 16:10

We vragen de klant het matras zo goed mogelijk en in zo’n  goed mogelijke staat weer te verpakken.

Beantwoorden

26 april 2018 om 08:44
*Anne* Gebruiker

Wij hebben 2 matrassen van Larson, één gekocht via iBood 10 maanden geleden en één 4 maanden geleden via Larson en wij zijn heel tevreden.

Het is een paar dagen wennen, maar dan slaap je als een roos en het matras vormt zich naar je lichaam, maar is niet te zacht.

Beantwoorden

26 april 2018 om 09:56
foxathome Gebruiker

En waarom zou je voor véél meer geld bij Larson kopen als je weet dat ze regelmatig bij iBOOD langskomen?
Of is Anne gewoon een verkoper van iBOOD?

Beantwoorden

26 april 2018 om 08:58
mkasteel Gebruiker

Wij hebben sinds 3 maanden een Larson matras, let op wel een OSLO 180×200 (28 cm)

Qua prijs denk je in eerste instantie; daar mag je geen wonderen van verwachten, maar man wat is het matras degelijk en slaapt het heerlijk!

Het is iets harder dan we gewend waren, maar geeft goede tegendruk.

Enige wat ik soms iets vervelend vind is de mooie afgewerkte rand, want die voel je aan het voeteneinde, misschien had dan maar gewoon een 210 cm moeten kopen…

Verder is het matras niet om te draaien, want het traagschuim deel zit maar aan 1 zijde, dus je kan hem enkel van voeteneinde naar hoofdeinde verwisselen.

Het is natuurlijk de vraag hoeveel jaar hij zo lekker blijft, maar voor dit geld koop je als het echt bar en boos is bij wijze van spreken over 5-10 jaar gewoon weer een nieuwe ipv. een ‘duur’ merk te kopen wat je ook over 10-15 jaar moet vervangen.

Beantwoorden

26 april 2018 om 10:02
foxathome Gebruiker

Consumentenbond: matras van 99 Euro (90×200) en 199 Euro (180×200) van de Lidl is zéér goed getest, dus duur is bij matrassen vaak alles behalve beter. Ik ben lid daar en heb de test gelezen, de duurste matrassen staan meestal juist lager kwa kwaliteit, ondersteuning en levensduur.

Traagschuim – geheugenschuim – Regency-matras – memory foam
- ventileert niet goed
- wordt hard in een koude kamer

Om deze redenen sla ik deze matras over en wacht ik op een koudschuim (HR-schuim – polyurethaanschuim – comfortschuim) matras hier op iBOOD of ga hem gewoon bij de Lidl bestellen als dat te lang duurt. Ik heb gewoon een matras nodig dat goed ventileert…

Beantwoorden

26 april 2018 om 10:22
mkasteel Gebruiker

Het is maar een dunne toplaag van traagschuim 8 cm bij de OSLO, de rest is andere samenstelling.

Ik heb geen last van zweten oid.

Volgens mij kun je het/de matras bij Larson zelf 30 dagen op proef krijgen..

Beantwoorden

26 april 2018 om 10:26
foxathome Gebruiker

Jij bent een ander niet, ik kan daar duidelijk niet tegen, net als niet tegen polyester kleding.
Traagschuim heeft nou eenmaal die nadelige eigenschappen, de 1 kan daar tegen, de ander moet daar uit de buurt van blijven…

Beantwoorden

26 april 2018 om 12:05
technicks81 Gebruiker

Dat matras van de Lidl is een flutmatras. Mijn kameraad heeft het gekocht en voor de prijs miss goed maar niet te vergelijken met duurdere matrassen .Ook is het matras alleen schuim. De reviews/beoordelingen van de consumConsument zijn ook niet te vertrouwen.

Beantwoorden

26 april 2018 om 12:06
technicks81 Gebruiker

Consumentenbond natuurlijk. ????

Beantwoorden

26 april 2018 om 12:16
foxathome Gebruiker

Tja, die kameraad van jou kan dit matras van Larson ook flut vinden… Ik ga niet af op 1 persoon, maar op velen en op testen.
En ook bij de Lidl 100 dagen proefslapen, dus geen enkel risico.

Beantwoorden

26 april 2018 om 10:43
paulifra Gebruiker

Helaas waren deze matrassen op het moment van mijn aankoop niet bij Ibood beschikbaar.

Dus moest ik mij tot een concurrent wenden voor 2 x Larson 90×200, betaalde prijs  op 28 Oktober 2014 249,00 euro excl. verzendkosten voor beide matrassen van 29.95 euro.

De door mij destijds aangeschafte matrassen zijn slechts eenzijdig te gebruiken, gezien de uitsluitend springveren onderzijde.

Ik heb nauwelijks aan de matrassen moeten wennen, alhoewel ze wel harder zijn dan dat de meeste mensen gewend zijn.

Tot nu toe ben ik nog steeds heel tevreden met de aankoop. Mijn vorige matrassen waren heel duur volledig  Latex rubber van het merk sleep en dream van 1000 gulden per stuk.

Behalve dat die matrassen wel tweezijdig waren heb ik  met deze Larson geen enkele minder goede slaap ervaring.

Het kan wat minder makkelijk zijn een matrashoes en passend hoeslaken te vinden gezien de 23 cm hoogte van het matras.

Passend is als Waterdicht hoeslaken een Cevilit Molton K100 met daarover heen een extra gewoon hoeslaken van de hema 23 cm hoogte

Beantwoorden

26 april 2018 om 12:09
technicks81 Gebruiker

Ik denk dat ik hem ook ga kopen .Wat me vooral bevalt is dat dit matras een hr50 schuimlaag heeft. De meeste matrassen hebben maar hr30 wat snel slecht wordt. En 100 dagen proefslapen vind ik ook wel aantrekkelijk.

Beantwoorden

26 april 2018 om 12:12
foxathome Gebruiker

Test matrassen consumentenbond: https://youtu.be/Xq2HellkIIs

Beantwoorden

26 april 2018 om 12:54
technicks81 Gebruiker

Dan ga jij daar mooi op af. Het matras van de Lidl is 19 cm dik en je voelt de lattenbodem er doorheen. Matras kopen is lastig maar ik vertrouw iig niet op de Consumentenbond. Succes.

Beantwoorden

26 april 2018 om 14:10
SjaakHoogeland Gebruiker

@Larson-expert Hoe moet ik proefslapen als ik bij eventueel retourneren de matras weer in de originele verpakking (vacuum verpakt) moet stoppen?

Bij retourneren krijg je de aanschafkosten terug. Is dat inclusief de verzendkosten?

Beantwoorden

26 april 2018 om 15:22

U krijgt het gehele aankoopbedrag terug. Wij vragen u het matras zo goed als mogelijk netjes en in goede staat weer te verpakken.

Beantwoorden

26 april 2018 om 14:23
ReiBood Gebruiker

@Larson-Expert: Hallo

Op dit moment hebben we 2 * 70×200 cm. matrassen op ons bed van 140×200.
Is het veel beter liggen als we overstappen op 1* 140×200 cm?
Of is dit puur persoonlijk?
Okee..prijstechnisch is het € 60,- goedkoper, maar is het beter een groter matras te nemen?

Of kunnen we dat proberen met de 100-dagen proef?
Als 1 matras toch niet bevalt omruilen voor die 2 matrassen?
Kunnen  we met de stofzuiger vacuum-zuigen om bij eventuele retourzending deze weer in de doos proberen te krijgen?
In de plastic-verpakking proberen vacuum te zuigen waardoor hij in de doos kan?

We horen graag van u.

Beantwoorden

26 april 2018 om 15:09

Die keus is inderdaad puur persoonlijk. Aparte matrassen zou u natuurlijk eventueel nog kunnen wisselen van kant. Vacuüm zuigen met de stofzuiger zal niet lukken ;). Wij komen het matras eventueel netjes bij u afhalen.

Beantwoorden

26 april 2018 om 15:10
yinnemans Gebruiker

Weet uit ervaring dat beiden manieren zo z’n voor- en nadelen heeft.

2 losse matrassen: voordeel de lichtere persoon ” rolt”  niet richting de kuil van de zwaardere persoon (idee dat je ” scheef komt te liggen). Nadeel is de naad in het midden wanneer je lepeltje-(pol)lepeltje wilt gaan liggen ;)

Bij 1 groter matras kun je dus last krijgen van omrollen, merk je sneller dat je partner draait maar heb je geen naad in het midden.

Wij hebben nu 2 losse matrassen (weliswaar met verschillend aantal pocketveren en dus hardheid) en daarbovenop gaan nu twee losse toppers. Dan maar een kier maar zeg eerlijk, hoe vaak slaap je tegen elkaar in? Uiteindelijk draai je toch naar je eigen kantje niet? :)

Beantwoorden

26 april 2018 om 14:55
Reimzter Gebruiker

Fijn wel, die klantenservice van iBood. “Er wordt binnen twee werkdagen contact opgenomen door een monteur”. Vier werkdagen en nóg een mailtje van mijn kant later nog steeds geen reactie. -_-

Beantwoorden

26 april 2018 om 15:05
Moderator Lex Moderator

Ik heb de klantenservice gevraagd even naar je case te kijken Reimzter!

Gr, Lex

Beantwoorden

26 april 2018 om 19:25
Reimzter Gebruiker

Thanks Lex, ik heb een mail ontvangen. Ik hoop op een goede afwikkeling. :)

Beantwoorden

26 april 2018 om 17:35
Totejacques Gebruiker

Beste, is het matras Hard of Medium hart ? En is het goed ventilerend of niet goed ventilerend ?

dank u

Beantwoorden

26 april 2018 om 17:40
Totejacques Gebruiker

Medium HARD natuurlijk is de vraag. Sorry. Kan je antwoord geven op beide vraagjes ? dank u

Beantwoorden

26 april 2018 om 17:58

Het matras biedt voldoende ondersteuning maar ligt alsnog comfortabel. In vergelijking met andere matrassen ligt dit matras wat steviger en biedt dus ook meer ondersteuning. De 3D-border zorgt ervoor dat het matras kan ademen en daardoor uitstekende ventilatie heeft.

Beantwoorden

26 april 2018 om 17:44
Totejacques Gebruiker

Wat betekent die  ’ 3D ‘ border als ventilatie-ter ??

Beantwoorden

27 april 2018 om 05:08

Het matras biedt voldoende ondersteuning maar ligt alsnog comfortabel. In vergelijking met andere matrassen ligt dit matras wat steviger en biedt dus ook meer ondersteuning. De 3D-border zorgt ervoor dat het matras kan ademen en daardoor uitstekende ventilatie heeft…

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.