16 mei 2018 om 00:00
iBOOD

2x Buitenwandlamp LED 2 x 3,5 W Inox

Product expert aanwezig

2x Buitenwandlamp LED

Deze led-buitenwandlampen van Prolight zijn gemaakt van inox en geeft je muur een stijlvolle look.

Specificaties

Merk: Prolight
Type: 2x Buitenwandlamp LED 2 x 3,5 W Inox
Garantie: 2 jaar

• Warm wit licht, IP44
  • Schijnt naar boven en onder
  • Brandduur 25.000 uur

• Montage: Opbouw
  • Fitting: GU10
  • Lichtbron: LED
  • Toepassingsgebied: IP44 (Buitengebruik)
  • Dimbaar: Nee
  • Lichtkleur: 3000 K
  • Lichtsterkte: 300 Lm
  • Materiaal: Inox
  • Vermogen: 3.5 W
  • Spanning: 220-240 V
  • Beschermingsgraad: IP44 
  • Lamp: Inbegrepen 
  • Toepassing: Gevels 
  • Energieklasse: A+ 

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Prolight-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

16 mei 2018 om 00:21
motormuis001 Gebruiker

Met GU10-fitting, hulde!

16 mei 2018 om 07:26
IntercaZa Gebruiker

Zijn de lampjes  te vervangen?

16 mei 2018 om 13:02
Moderator Bas iBOOD Moderator

Je kunt de lampjes vervangen door andere lampen met een GU10-fitting.

17 mei 2018 om 10:28
Official Product Expert Prolight-Expert Official Product Expert

Jazeker. Gewoon dezelfde GU10 fitting gebruiken.

16 mei 2018 om 07:35
bbmedia Gebruiker

Gaat de stroomkabel via de achterkant naar binnen of via de onderkant? Als het via de onderkant is kan ik hem op de schutting monteren .

16 mei 2018 om 07:47
JohnTwigt Gebruiker

Ik heb vorig jaar deze gekocht en de aansluiting voor het lichtnet zit aan de achterkant. Je zal dus door de muur of schurring heen moeten boren voor de draad.

17 mei 2018 om 10:30

Stroomkabel gaat via de achterzijde naar binnen. Deze ingang is voorzien van een rubber afdichting die belangrijk is om de IP waarde van het armatuur te behouden.

16 mei 2018 om 08:29
mvzaale Gebruiker

Wat zijn de afmetingen van de lamp?

17 mei 2018 om 10:31

Het kokertje heeft een diameter van 6cm en is 18cm hoog. De wandplaat is 6,4 x 11,3cm. Het geheel komt 11cm naar voren.

16 mei 2018 om 08:49
caenwyr Gebruiker

Ziet er fraai uit. Monteer je deze dingen tegen de muur? Of moeten die potjes aan de achterkant in de muur uitgeslepen worden?

16 mei 2018 om 20:11
Moderator Niek Moderator

Goedenavond caenwyr,

Je monteert ze aan de muur. Misschien is inslijpen eventueel ook wel mogelijk mocht je dat graag willen.

17 mei 2018 om 10:32

Ze zijn idd bedoeld voor montage tegen de muur. Als je zo handig bent dan kan uitslijpen natuurlijk. Zou zeker een fraai zicht kunnen zijn maar het is niet noodzakelijk.

16 mei 2018 om 09:20
douglashouthandel Gebruiker

Goedemorgen wat zijn de afmetingen?

17 mei 2018 om 10:33

Vraag is zojuist beantwoord.

16 mei 2018 om 10:45
jbosman Gebruiker

Gezien de achterkant van het te monteren stuk rechthoekig is lijkt me dit niet mooi aan te sluiten op een rond muurgat/centraaldoos. Dat is tevens de meest (of enige) voorkomende in Nederland voor zover ik weet.

Daarom is het misschien handig dat de Expert (waar is ‘ie?) de installatie-instructie of een (link naar een) afbeelding van de montage plaatst zodat dit wat helderder (;-)) wordt!

16 mei 2018 om 14:21
motormuis001 Gebruiker

De Expert zit zich waarschijnlijk een slag in de rondte te zoeken naar jouw waterdichte ronde centraaldozen.

17 mei 2018 om 10:38

Het gaat hier in principe om een buitenlamp. Aan de buitenzijde van een pand worden normaliter geen centraaldozen geplaatst maar komt de buitenkabel gewoon uit de muur. Dan kun je deze buitenlamp er perfect op aansluiten. Als je deze lamp binnen wil gebruiken dan kan de centraaldoos idd een probleem vormen. In België maakt men overigens nagenoeg geen gebruik van centraaldozen voor montage van verlichting dus daar is dat geen issue.

Er is bij ons gisteren iets mis gegaan waardoor wij volledig hebben gemist dat de deal draaide met onze buitenlamp, waarvoor excuses. We beantwoorden alle vragen vandaag, hoewel ik mij realiseer dat het een beetje spreekwoordelijk “mosterd na de maaltijd is” of zoals ze in België zeggen “vijgen na Pasen”.

16 mei 2018 om 10:48
Jordi_brinkman Gebruiker

Afmetingen lxbxh11,5 x 7,5 x 1,9 cm

(heb ik van internet)

16 mei 2018 om 14:34
eva864 Gebruiker

De afmetingen van de verpakking zijn 19 x 11,5 x 7,5. Er staat een komma te veel bij jouw laatste afmeting. De afmetingen van het armatuur zullen dus iets kleiner zijn.

17 mei 2018 om 10:40

Vraag over de afmetingen is zojuist beantwoord. Die verschilt van wij jij online hebt gevonden. Ik heb ook even het onderscheid gemaakt tussen de wandplaat en de koker van het armatuur waar de lampen in zitten.

16 mei 2018 om 10:53

11,5 x 7,5 x 1,9 cm is wel erg klein !!

Slaapt de Expert nog??

16 mei 2018 om 14:10
Jan-van-Gent Gebruiker

Beste Expert,

kloppen die afmetingen want om een lamp met een GU10 fitting daarin te plaatsen is 1,9 cm wel erg nipt! Ik betwijfel of men daar wel degelijk een spot met een GU10 fitting in kan krijgen?

Graag dringend antwoord.

Met dank

16 mei 2018 om 14:18
Jan-van-Gent Gebruiker

Hoeveel lampen zitten er in één wandarmatuur en welke?

16 mei 2018 om 14:39
eva864 Gebruiker
16 mei 2018 om 15:51
Jan-van-Gent Gebruiker

Hartelijk dank en ik zie bij Prolight dat er in één armatuur twee lampen inzitten van 3,5W dit wil dus zeggen dat er hier bij iBOOD 2 wandarmaturen geleverd worden met elk 2 led lampen dus 4 led-lampen van 3,5W in totaal!

16 mei 2018 om 16:00
Jan-van-Gent Gebruiker

Deze wandarmaturen kan men aldus ook zeer goed binnen gebruiken en deze leveren dus 2 x 300 lumen per wandarmatuur. Mocht ik verkeerd zijn laat het aub weten voor ik een bestelling plaats!

17 mei 2018 om 10:41

De Expert sliep niet maar had niet in de gaten dat de deal gisteren draaide, waarvoor excuses. Vraag over de afmetingen is juist beantwoord bij een van de eerste vragen.

16 mei 2018 om 11:30
Cortezz Gebruiker

Zo, hier wordt goed geantwoord op alle vragen zie ik..

17 mei 2018 om 10:42

Sorry. Er is iets mis gegaan bij ons. We beantwoorden nu alle vragen, maar uiteraard een dagje te laat :-/

16 mei 2018 om 14:10
sennz Gebruiker

Is 1 lampje voldoende om een volledig terras (7mx4m) te verlichten of zijn dit echt enkel lampjes voor de esthetiek?

16 mei 2018 om 22:43
Mr.Mental Gebruiker

veel te weinig, ik verlicht nu een tussenterrasje naar de tuin toe met 1 stuk (ongeveer 6m²), jij spreekt over 28m² dus zal snel 4 a 5 stuks nodig hebben

17 mei 2018 om 10:44

Tja dat is sowieso een lastige vraag want dat hangt er vanaf hoeveel licht je graag wil hebben. Dit armatuur geeft een veeg licht over de muur naar boven en beneden en heeft daardoor toch vooral een esthetisch effect. Het lampje dat erin zit passen wij ook toe in gewone inbouwspots voor in het plafond en dan is het meer dan genoeg licht. Het is dus een beetje aan jou.

16 mei 2018 om 16:02
Moderator Bas iBOOD Moderator

De Product Expert is tot op heden helaas verhinderd om online te komen. Het is ons tevens nog niet gelukt een antwoord op jullie vragen te bemachtigen. Mijn excuses voor het ongemak.

16 mei 2018 om 17:34
vandewee Gebruiker

Ik zou vooral willen weten hoe groot het plaatje is om te bevestigen.

16 mei 2018 om 20:20
Moderator Niek Moderator

Goedenavond vandewee,

Helaas heb ik dit niet kunnen achterhalen.

16 mei 2018 om 22:32
vandewee Gebruiker

Helaas

16 mei 2018 om 22:53
Mr.Mental Gebruiker

https://www.dropbox.com/s/vk1uoxqhmbyixli/1.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/vk1uoxqhmbyixli/2.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/4hsbfikcewt5ygw/3.jpg?dl=0

Ik heb deze lamp nu al hangen, hopelijk kunnen jullie de foto’s zien, ben geen held in dit soort dingen.

Allesinds: toplampje, snel de lampen te vervangen en geeft 600 lumen per armatuur!

Ik ga naar de tuin toe extra elektriciteit leggen volgende maand dus heb me 2x deze set bijbesteld!

Afmetingen voet: 10cm hoog x 4 cm breed, ongeveer 2 cm dik

hope it helps!

16 mei 2018 om 22:53
Mr.Mental Gebruiker
17 mei 2018 om 10:45

Het wandplaatje is 6,5 x 11,3 cm.

17 mei 2018 om 10:47

Super bedankt voor je foto´s. Ik realiseer mij direct dat de afmeting die ik doorgeef de afmeting is van het wandplaatje dat voor het montagebakje zit. De afmeting die jij daarvan vermeldt zijn idd juist. Thx voor je hulp.

16 mei 2018 om 23:49
neforce Gebruiker

Er staat dat ze niet dimbaar zijn. Echter met wat wellicht duurdere GU10 lampen erin zou dit gewoon dimbaar moeten zijn toch?

17 mei 2018 om 10:48

Dat klopt helemaal. Als je dimbare LED GU10 lampen gebruikt dan kun je dit armatuur gewoon dimmen. Let wel op dat je een juiste dimmer gebruikt. Niet alle dimmers zijn geschikt om LED te dimmen. Dat geldt zeker voor de wat oudere dimmers.

17 mei 2018 om 07:18

Komt er nu nog antwoord van de Expert? Of blijft ie verstoppertje spelen

17 mei 2018 om 10:49

Zojuist heb ik alle vragen beantwoord. Helaas is er iets mis gegaan bij ons waardoor wij gisteren niet online waren, waarvoor excuses. Ik hoop dat de gegeven antwoorden toch nog een beetje helpen :-/

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.