5 september 2018 om 00:01
iBOOD

Big Don Luxe Bureaustoel

Big Don Bureaustoel

Zit als een koning! Deze brede, diepe stoel biedt optimale steun aan de rug en de onderarmen, voor vele uren comfortabel werken.

Specificaties

Type: Big Don Bureaustoel
Garantie: 2 jaar
Check de dropdown voor de beschikbare kleuren.

• Biedt optimale steun
  • Max. draaggewicht van 150 kg
  • Draaibaar, verstelbaar, kan hellen

Afmetingen

• Zitbreedte: 52 cm
  • Zitdiepte: 50 cm
  • Dikte zitting: 12 cm
  • Totale breedte: 66 cm
  • Zithoogte hoogste stand: 64 cm
  • Zithoogte laagste stand: 54 cm
  • Hoogte tot en met leuning laagste stand: 74 cm
  • Hoogte tot en met leuning hoogste stand: 84 cm
  • Dikte leuning: 8 cm
  • Rugvlak hoogte: 74 cm
  • Bekleding: PU leer
  • Maximaal draaggewicht: 150 kg

Aan te passen aan gewicht van gebruiker met de zwarte knop onder de zitting.

5 september 2018 om 01:04
Big-J Gebruiker

Ik heb dezelfde stoel hier een tijd geleden ook gekocht. Ik wil volgende punten toch wel even laten weten aan mogelijke kopers:

Deze bureaustoel zit heel comfortabel en heeft een stevige constructie met zijn ijzeren poten en onderstel, armleuningen van stevig dik kunststof en extra dikke zitkussens.
In elkaar zetten van de stoel kan je eventueel alleen doen, maar het gaat veel vlotter en makkelijker met zen 2.

Nu, het grote nadeel is dat de zithoogte van deze stoel vrij hoog is, hoger dan standaard bureaustoelen. Ik ben zelf 1,93m groot en kom met mijn voeten net aan de grond op de laagste stand. Als ik naar achter leun dan ga ik met mijn voeten van de grond af. Hierdoor is de stoel (voor mij) nogal ongemakklijk zitten voor langere periodes, alsook is de stoel hiermee nogal hoog voor aan een computertafel te zitten (std. hoogte van 75cm). Ik denk dat deze stoel beter gebruikt kan worden als “receptie” stoel of “balie” stoel, waarbij je beter over de toonbank heen kan kijken en handelen, zeg maar, terwijl je toch nog comfortabel kan zitten werken…

Ik geeft het maar even mee. Ik gebruik de stoel nu wel in mijn “werkhok” aan mijn werkbank (ipv een oude houten stoel die ik eerst gebruikte), maar dus niet om aan mijn computer te zitten.

Beantwoorden

5 september 2018 om 03:21
Knurk Gebruiker

Ik lees in oude ibood-forums dat de gasveer snel binnen een week stuk ging. Ook schijnt de stoel te piepen en te kraken. Is bij jou kwaliteit in al die maanden wel overeind gebleven?

Beantwoorden

5 september 2018 om 09:52
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Big-J,

Bedankt voor het delen van je ervaringen! :-)

Beantwoorden

5 september 2018 om 10:25
Boets Gebruiker

Bedankt voor je uitleg Big-J

Nog een geluk dat ik je ervaring eerst bekeek, want ikzelf ben maar 1,70, en dacht hem net te kopen. Niet voor pc dus. Jammer.

Beantwoorden

5 september 2018 om 14:13
Bonzaikris Gebruiker

Ik kon perfect aan de grond met deze stoel, ik ben 1,78.

Deze stoel werkt zeker 2 jaar goed. Daarna begon idd de gasveer kapot te gaan en begon hij te kraken. Maar wat wil je voor die prijs …

Beantwoorden

5 september 2018 om 15:04
manke_nl Gebruiker

Wd40 is in de aanbieding

Beantwoorden

5 september 2018 om 05:54
veltes Gebruiker

Heb deze ongeveer een jaar geleden ook gekocht gehad , gastheer kapot en kwaliteit is ook niet voor naar huis te schrijven.  Denk dat je voor 80 euro betere bureaustoelen hebt in de Ikea

Beantwoorden

5 september 2018 om 07:51
groenenbood Gebruiker

Dezelfde ervaring: likt een leuke stoel maar is zo nep. Gasveer inderdaad ook al na een jaar kapot. Zo weggegooid geld!

Beantwoorden

5 september 2018 om 08:30
ErikDols Gebruiker

Deze stoel komt in diverse varianten die heel licht gewijzigd zijn tov de vorige variant om de zoveel maanden langs op ibood. In de commentaren is er meestal genoeg negatiefs te lezen over deze stoel. Ibood vermeldt vervolgens dat al die commentaren om een ander type stoel gingen. Ik ben er zelf ook een keer ingetrapt, stoel heeft een paar maanden overleefd en ging toen kapot, en had sowieso aan alle kanten een goedkope uitstraling en afwerking. Het nepleer ging kapot, gasveer werkte gebrekkig en bij mij brak een (schroef in een) leuning af.

Voor deze prijs kun je natuurlijk ook geen geweldige superdeluxe bureaustoel verwachten, achteraf gezien naïef. Ga voor een degelijkere goedkope bureaustoel naar de Zweedse meubelgigant of zo. Of besteed wat meer geld aan echte kwaliteit. Ik koop graag en regelmatig bij Ibood, maar deze bureaustoelen laat ik links liggen.

Beantwoorden

5 september 2018 om 08:31
Steffy84 Gebruiker

idd Hier. veel spijt van de aankoop zijn goedkopere en betere te krijgen

Beantwoorden

5 september 2018 om 08:55
Will4ever Gebruiker

Bedankt om jullie ervaringen te delen! Ibood gaat er op achteruit als ze dit blijven aanbieden ondanks de negatieve commentaren.

Beantwoorden

5 september 2018 om 09:50
Tobias2020 Gebruiker

Bedankt voor het eerlijke en welomschreven commentaar. Was geïnteresseerd in de stoel, maar na het lezen van comments van gebruikers die hem, helaas, eerder hebben aangeschaft en negatieve ervaringen hebben laat ik hem even liggen.

Beantwoorden

5 september 2018 om 10:03
Susantigoon Gebruiker

Oepsss, had serieus de aanschaf overwogen.

Al het bovenstaand gelezen hebbende en wetende hoe bloedlink een onbetrouwbare gasveer kan zijn, houd ik het dus voorlopig nog maar even bij m’n (bij nader inzien best wel erg comfortabele en onlangs nieuw beklede) kuipstoel van de blauw/gele woonreus uit ABBA-land.

Beantwoorden

5 september 2018 om 10:54
Sem- Gebruiker

Big Don? Don Derop.

Beantwoorden

5 september 2018 om 13:59
Moderator Jim Moderator

Die Don ken ik nog niet Sem :-(

Beantwoorden

5 september 2018 om 12:31
Ernie411 Gebruiker

Ik lees nogal wat negatieve ervaringen met deze bureaustoel.

Dan is mijn ervaring een stuk beter.

De gasveer is inmiddels al ruim een jaar oud en daar is niks mis mee.

Het enige nadeel wat de stoel heeft is de enigszins scheve zitpositie.

Maar zoals Big-J ook al opmerkte, het is een stoel voor de langere persoon.

Ben zelf 1,99 cm en de stoel staat niet in de laagste positie.

Beantwoorden

5 september 2018 om 18:08
Jtotheh Gebruiker

Zozo, bijna 2 cm lang?  Veel kool gegeten vroeger?   ;)

Beantwoorden

5 september 2018 om 22:50
Ernie411 Gebruiker

Waar slaat dat op?

Beantwoorden

5 september 2018 om 23:08
Moderator Jim Moderator

Hi Ernie,

Ik gok dat je 1,99 meter ipv cm bedoelde. Daarom maakte Jtotheh een grapje :-)

Dank voor het delen van je ervaringen!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

5 september 2018 om 17:45
Neldb Gebruiker

Heb de stoel ook al 2 jaar hier. Beetje zelfde verhaal als Big-J. De stoel is op de laagste stand al redelijk hoog. Ben zelf 1.91m, dus voor mij komt het goed uit zo om comfortabel achter de bureau te zitten.

Gasveer doet het gewoon nog. Gebruik het ook helemaal niet omdat hij toch continu op de laagste stand staat…

Verder geen gekraak, geen kapot nepleer… kan er nog wel ff mee door

Beantwoorden

5 september 2018 om 21:51
stoffel.s Gebruiker

Gelukkig heb ik de ervaringen gelezen die mij nu een teleurstelling hebben bespaard.

Ik heb een goede stoel nodig en als die oorspronkelijk 249€ kost maar nu afgeprijsd aan een dumpprijs, dan verwacht ik toch een degelijke stoel en niet wat de ervaringen laten geloven.

Ik heb dus nu wel het gevoel dat Ibood rommel aanbiedt voor een oorspronkelijk veel te hoge prijs…jammer. Hopelijk volgende keer beter !

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.