6 september 2018 om 00:00
iBOOD

6x Schott Zwiesel Dubbelwandig Glas | 220 of 280 ml

6x Schott Zwiesel Dubbelwandig Glas

Een ijskoude cola of een dampende kop thee? In deze dubbelwandige glazen blijven de dranken veel langer op de juiste temperatuur.

Specificaties

Merk: Schott Zwiesel
Type: Dubbelwandige glazen
Aantal: 6

• Voor koude en warme drankjes
  • Oven- en magnetronbestendig
  • Keuze tussen 220 of 280 ml

6x Dubbelwandige glazen 220 ml:

• Materiaal: kristalglas AG
  • Inhoud: 220 ml
  • Diameter: 85 mm
  • Hoogte: 82 mm

6x Dubbelwandige glazen 280 ml:

• Materiaal: Boorsilicaatglas
  • Inhoud: 280 ml
  • Ovenbestendig tot 176 °C

6 september 2018 om 00:04
PIC Gebruiker

Niet vaatwasbestendig ?

Beantwoorden

6 september 2018 om 00:16
Moderator Jim Moderator

Hi PIC!

In een vorige sale werd aangegeven dat een te hoge temperatuur ervoor kan zorgen dat er wat problemen ontstaan. Echter kan je ze verder prima schoon maken ;-)

http://home-living-nl-nl.forum.ibood.com/products/114098-180427/6x-schott-zwiesel-dubbelwandig-glas/

Groet!

Jim

Beantwoorden

6 september 2018 om 06:34
speldenknop Gebruiker

Bij ons gaan ze zonder problemen de vaatwasser in.. (en ja ze komen ook zonder problemen er weer uit) zou niet weten waarom ze wel in de magnetron en oven kunnen (wat wij niet doen overigens), maar niet in de vaatwasser.

Beantwoorden

6 september 2018 om 07:34
apwissink Gebruiker

Bij ons gaan ze de vaatwasser gewoon in! Nooit probleem gehad, ze kunnen alleen niet tegen vallen dan zijn ze wel lek????

Beantwoorden

6 september 2018 om 09:02
efari Gebruiker

Yep ik steek ze ook telkens in de vaatwasser zonder problemen.

Het klinkt me gek, koffie of thee is toch warmer dan de vaatwasser? Dus hoe kan die dan problemen geven bij te hoge temperatuur?

Beantwoorden

6 september 2018 om 09:03
efari Gebruiker

(Mijn vaatwasser gebruik ik wel enkel op eco-modus. Niet hoger dan 50 graden)

Beantwoorden

6 september 2018 om 09:51
PIC Gebruiker

Het gaat niet over temperatuur. Ik heb er eens gekocht met een klein luchtgat in, waarschijnlijk omdat er geen damp of condens zou ontstaan tussen de glaslagen. Gevolg als je ze in de vaatwas stak liep in die gaatjes water waardoor water binnenhielden.

Beantwoorden

6 september 2018 om 00:06
CK1985NL Gebruiker

Ik heb zelf sindskort set (6x ieder) van de Bodum Pavina 0,25 l. en 0,35 l. besteld, die lijken veel op deze. Prijs was wel bijna 3x zo dubbele.

Dus mijn vraag, zijn deze kwalitatief ongeveer hetzelfe met Bodum Pavina glazen?

Beantwoorden

6 september 2018 om 00:19
Moderator Jim Moderator

Hi CK1985NL!

Ik ken zelf de Bodum Pavina’s niet, wellicht dat een andere forummer je kan helpen! :-)

Groet,

Jim

Beantwoorden

6 september 2018 om 06:38
Buico Gebruiker

De Bodums die ik vorige keer hier besteld heb waren expliciet WEL wasstraatbestendig (ook in de praktijk tot nu toe!). Mij ervaringen met deze Schott Zwiesel glazen is dat ze na verloop van tijd lek raken (water tussen de wand) bij gebruik in de vaatwasser. Handmatig wassen schijnt geen probleem te zijn.

Beantwoorden

6 september 2018 om 10:07
jokry Gebruiker

Absoluut niet vergelijkbaar met de Pavina glazen van Bodum! Ik heb de Schott Swiesel glazen bij de vorige aanbieding hier gekocht. Ze zijn heel grof, anders dan op de afbeelding. Het glas zit vol oneffenheden. Een grote miskoop. Ik wilde ze terugsturen, maar dan moet je dus de verzendkosten weer betalen. Tja dan ben ik bijna net zoveel kwijt aan verzenden dan aan de glazen zelf. Als je Pavina gewend bent wil je écht geen Schott Swiesel.

Beantwoorden

6 september 2018 om 10:49
fducky Gebruiker

Beste,

De glazen van 280ml hoe hoog zijn die?

Beantwoorden

6 september 2018 om 11:09
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen fducky,

Dit vraag ik even voor je na.

Beantwoorden

6 september 2018 om 16:22
fducky Gebruiker

Doe geen moeite door het wachten zijn ze al uitverkocht zal voor een andere keer zijn

Beantwoorden

6 september 2018 om 16:40
Moderator Niek Moderator

Jammer dat ze al uitverkocht zijn fducky :-( De vraag staat nog uit. Mocht er nog reactie komen dan plaats ik het hier en weet je het inderdaad voor een eventuele volgende keer.

Beantwoorden

7 september 2018 om 12:15
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze informatie hebben we helaas niet kunnen achterhalen, sorry!

Beantwoorden

6 september 2018 om 11:21
Blueback Gebruiker

Misschien als verklaring wat de mogelijke condens in de glazen aangaat.

Bij de productie van de glazen moet er onder in het glas altijd een kleine opening zitten.

Deze wordt later afgedicht met silicone. Daar bij een huishoud vaatwasmachine de temperatuur lang warm blijft kan het voorkomen dat de siliconen iets vervormd waardoor er vocht, condens kan insluiten. Dat kan maar hoeft zeker niet altijd te gebeuren. In de Horeca worden deze vergelijkbare glazen ook gebruikt maar een Horeca vaatwasmachine wordt kortstondig heet in vergelijk met een huishoud machine waardoor hier de silicone bijna nooit vervormd.

Misschien heeft iemand hier iets aan.

Beantwoorden

6 september 2018 om 11:26
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Blueback,

Bedankt voor je heldere uitleg en de aanvullende informatie! :-)

Beantwoorden

6 september 2018 om 11:22
snijdt Gebruiker

Ik heb deze glazen al ruim een jaar in bezit en ze bevallen heel goed. Dat er een keertje eentje sneller sneuvelt is wel een feit met deze fragiele dubbelwandige glazen. Maar dat met die luchtbelletjes heb ik bij deze SZ glazen nog niet meegemaakt. Wel bij oudere versies en ook bij andere merken (waaronder ook Bodum glazen).

Maar ik ben persoonlijk op zoek naar de espresso variant, wanneer hebben jullie die eindelijk weer eens een keer? Want de laatste keren zijn het alleen de grotere glazen.

Beantwoorden

6 september 2018 om 11:26
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen snijdt,

Bedankt voor het delen van je ervaringen! Voor de espresso variant kun je altijd de inkopers tippen en wie weet komen die dan ook weer een keer voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier :-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.