26 mei 2019 om 00:00
iBOOD

Diamant Sabatier Delice Messenblok | 6 Messen

Diamant Sabatier 6 Messen in Blok

Het Delice messenblok is gevuld met zes extreem harde en scherpe messen: schilmes, keukenmes, koksmes, broodmes, tomatenmes en een Santokumes.

Specificaties

Merk: Diamant Sabatier
Type: Delice Messenblok met 6 messen
Garantie: 2 jaar via iBOOD / Levenslang via Diamant Sabatier op materiaal- en fabricagefouten.

• Hard en scherp RVS
  • Zeer stijlvol design
  • Geleverd in geschenkdoos

Materiaal: 
Lemmeten: DIN 1.4116 (X45 Cr Mo V15) roestvast staal
Handvatten: Zwart pakkahout
Messenblok: Zwart houten messenblok met RVS bovenplaat

Inhoud

• 1x Messenblok
  • 1x Koksmes: 20 cm
  • 1x Broodmes: 20 cm
  • 1x Santokumes: 17 cm
  • 1x Universeel keukenmes: 13 cm
  • 1x Tomaten-/worst-/kaasmes: 13 cm
  • 1x Office-/schilmes: 9 cm
26 mei 2019 om 07:42
06freddy Gebruiker

GGok dat ze niet in de vaatwasser kunnen?

26 mei 2019 om 08:46
Randy33 Gebruiker

Moet je ook niet willen… is voor heen enkel mes goed

26 mei 2019 om 09:23
MaestroKloas1 Gebruiker

Dit merk is volgens mij wel vaker langs gekomen. Iemand ervaring met deze messen?

26 mei 2019 om 14:02
widowz0rz Gebruiker

Sabatier is geen merk, het is een naam die gebruikt wordt voor messen uit de regio Thiers in Frankrijk. Net als champagne eigenlijk.

26 mei 2019 om 09:38
wardnaessens Gebruiker

ik heb deze de laatste keer gekocht (niet zo lang terug). Mooi design, houten handvaten (dus zeker niet in de vaatwas). Blijven lang scherp. Handvat is gebogen, waardoor deze heel aangenaam in de hand liggen. Ook de balans ligt in de greep. De samenstelling van de type messen is ook goed. Ik gebruik graag santoku en koksmes, maar komt niet veel voor dat deze allebei erbij zitten. De rug is dun wat maakt dat ze vlot snijden, maar hiermee moet je wel opletten, want door de smalle rug kunnen ze gemakkelijker breken/plooien. Dus best niet gebruiken bij het snijden in beenderen. Ik denk zelfs dat het blok magnetisch is om ervoor te zorgen dat de messen niet zomaar uitvallen, maar dit heb ik niet getest.

Ik zou zeggen ideaal om (aan jezelf) cadeau te doen. Maar zoals ik de laatste keer ook gezegd heb: hou er rekening mee het is degelijke kwaliteit, maar geen Wüsthof.

26 mei 2019 om 09:44
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen wardnaessens,

Bedankt voor het uitgebreid delen van je ervaringen :-)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.