31 maart 2020 om 00:00
iBOOD

5x OH2 Fruitboom | Appel, Peer, Pruim, Zure Kersen & Perzik

5x OH2 Fruitboom | Mix

Appels met peren vergelijken slaat nergens op. Behalve wanneer je de jouwe vergelijkt met die van de supermarkt. En dan omruilen. Net echt.

Specificaties

Merk: OH2
Type: Fruitbomen
Aantal: 5 stuks

• Fruit uit eigen tuin
  • Ook geschikt voor het balkon
  • Zonder pot geleverd

Jonagold (appel)

• Botanische naam: Malus Domestica
  • Seizoen: april-juni
  • Hoogte volgroeid: 2-4 m.
  • Smaak / aroma: knapperige, zeer aromatische
  • Andere extra info: In de winter verwijderen van zieke en dode takken. In de zomer zorgen dat de kroon voldoende licht krijgt.

Conference (peer)

• Botanische naam: Pyrus Conference
  • Seizoen: oktober-februari
  • Hoogte volgroeid: 2-4 m.
  • Smaak: aromatisch, zoet
  • Andere extra info: Conferentie kan gemakkelijk biologisch worden gekweekt in privétuinen.

Schattenmorelle (zure kersen)

• Botanische naam: Prunus avium Regina
  • Seizoen: juli - september
  • Hoogte volgroeid: 4-6 m.
  • Smaak / aroma: zoete, zeer aromatische
  • Andere extra info: Groeit op vrijwel alle grondsoorten. Een plaats in de schaduw is geen probleem.

Opal (pruim)

• Botanische naam: Prunus domestica
  • Seizoen: juli - augustus
  • Hoogte bij volgroeid: 2-3 m.
  • Smaak: sappig, zoet
  • Andere extra info: Naast de heerlijke zoete (soms zure smaak) heeftde pruimenbomen ook sierwaarde. De sneeuwwitte bloesems in eind april en mei zijn prachtigen pruimenbomen zijn ook een grote attractie voor insecten, vlinders en vogels. 

Redheaven (perzik)

• Botanische naam: Prunus persica
  • Seizoen: juli - augustus
  • Hoogte volgroeid: 2-4 m.
  • Smaak / geur: zoet, aromatisch
  • Andere extra info: Een zonnige plaats en kalkhoudende grond zijn nodig. Ze vereisen weinig ruimte. 

(i) Aangezien de planten eventjes onderweg zijn naar jouw adres, is het van belang dat je ze na ontvangst direct water geeft.

31 maart 2020 om 08:20
Fotoderoodt Gebruiker

@ibood

Enig idee hoe snel deze bomen groeien?

31 maart 2020 om 08:38
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Fotoderoodt,

Dit ga ik voor je navragen.

Edited by: Niek

Er zal een productexpert aanwezig zijn en die zal deze vraag voor je beantwoorden.

31 maart 2020 om 09:04
Official Product Expert OH2 Expert Official Product Expert

Beste Fotoderoodt, deze bomen zullen direct na enkele dagen/weken te groeien. Wel voldoende water geven! Regenwater wordt weer niet veel verwacht de komende periode.

Onze laagstam fruitbomen lijken veel op een struikje. Ze worden niet voor niets ook wel struikvormen genoemd. De stam van laagstam fruitbomen is meestal rond de 90 centimeter hoog. In totaal kunnen deze fruitboompjes 2 tot 4 meter hoog worden. De eerste jaren moet u ze goed steunen met een boompaal. Laagstam fruitbomen passen heel goed in een kleine tot middelgrote moes- of siertuin. De laagstam fruitboompjes zien er gezellig uit, lokken nuttige insecten en leveren ook nog vruchten op! En als u denkt dat de opbrengst klein is, dan heeft u het mis: zo’n boompje kan u maar liefst 5 tot 20 kilogram vruchten per jaar op. Onze laagstam fruitbomen zal u in de meeste gevallen vanaf het eerste jaar vruchten geven. Houd bij het planten van meerdere laagstam fruitbomen een afstand van 2,50 tot 4 meter aan. Laagstam fruitbomen kunnen 30 tot 40 jaar oud worden.

Veel plezier met uw eigen kweektuin.

31 maart 2020 om 09:23
Fotoderoodt Gebruiker

@Expert,

Gezelschaps boompjes ;-)

Leuk, ik denk dat ik dan 4 setjes bestel mooi als afsluiting met de buren, mag ik ze ook op 2 meter van elkaar zetten?

31 maart 2020 om 09:35
Fotoderoodt Gebruiker

@ibood @expert

Wel jammer dat ik 2 keer verzendkost moet betalen en maar 2 sets tegelijk kan bestellen ;-(

31 maart 2020 om 10:46

Bedankt Fotoderoodt, wij zien uw bestelling graag tegemoet. Mocht u verder nog vragen hebben dan horen wij dit uiteraard graag! Veel plezier met de gezelschap boompjes ;) Advies om toch 2,5 meter aan te houden.

31 maart 2020 om 09:01
JustBranko2107 Gebruiker

Beste,

Hoeveel afstand moet er zijn tussen de bomen als je ze in de grond plant?

31 maart 2020 om 09:05

Beste JustBranko2107, 

Wij adviseren een afstand van 2,50 tot 4 meter mocht  u meerdere laagstam fruitbomen willen gaan planten.
Veel succes.

31 maart 2020 om 09:46
Fotoderoodt Gebruiker

@ibood @expert

Nog even mijn opmerkingen vragen op een rij

Waarom zijn er extra verzendkosten bij 2 sets die gaan toch in dezelfde doos? Zelf voor 2 airco’s bestaalde ik niet meer ;-(

En waarom kun je geen 4 sets bestellen?

Als ik er dus meerdere plant mag ik die op 2 meter in lijn zetten? En maakt het verschil welke bij elkaar staan?

Bedankt@!

31 maart 2020 om 09:52

Beste Fotoderoodt, 
uw eerste vragen kan ik geen antwoord op geven maar dit zal Ibood verder met u oppakken.

Betreft uw vraag of er meerdere  planten binnen een lijn van 2 meter kan zetten. Heb ik het volgende antwoord: 
beste minimaal 2,5 meter uit elkaar zetten anders komen bij groei de kronen van de fruitbomen door elkaar. Dus houdt u graag deze afstand dan kan de groei perfect verlopen. Nogmaals bedankt.

31 maart 2020 om 10:53
Fotoderoodt Gebruiker

Bedankt,

Als ik het goed begrijp dan kunnen 2 sets dus perfect in dezelfde doos?

31 maart 2020 om 11:39
Fotoderoodt Gebruiker

Ik zie toch wel staan: Verzending Door leverancier

Dan mag ik toch aan jullie vragen hoe het zit met de verzending en de kosten?

31 maart 2020 om 10:40
A_nneleen Gebruiker

Beste

Hoe groot is de overlevingskans van deze bomen/struiken. Wij kochten al eens eerder boompjes via I-Bood maar helaas overleefde geen enkele de verzending.

31 maart 2020 om 10:49

Beste A_nneleen, deze fruitbomen zijn winterhard. Ze kunnen een minus temperatuur van -5 graden Celsius aan. 
Echter zou ik u adviseren om deze bij sterke vorst het eerste jaar binnen te halen. Nu kan u deze bomen gerust planten. Als u zorgt dat de bomen in het begin voldoende water krijgen zullen ze zichzelf beschermen en sterken tegen eventuele weersveranderingen. U kan altijd zien of de boom levend is door een stukje van de schors te krassen, bevind zich hier groen onder, dan is de boom levend. Hopelijk bent u hiermee geholpen.

Veel kweek plezier gewenst.

31 maart 2020 om 11:15
A_nneleen Gebruiker

Dat begrijp ik maar overleven de planten het transport tot bij ons thuis?

31 maart 2020 om 11:52

Dag A_nneleen, deze planten zullen het transport 100% overleven. U hoeft zich hier niet ongerust over te maken.
Bedankt voor uw vraag.

31 maart 2020 om 14:17
Yzord Gebruiker

-5 vind ik niet echt winterhard. Er hoeft dus maar een goede winter te komen en dan is het gedaan met de boompjes helaas.

31 maart 2020 om 12:00
Fotoderoodt Gebruiker

@expert

We hebben 2 plaatsen waar we ze in lijn gaan plaatsen. De ene is aan de noordkant waar er in de morgen en namiddag tot ondergaan zon is en de andere is het oosten waar dus enkel in de ochtend zon is. Welke kan ik het beste waar zetten?  Kan deze set ook in de aanbieding hier?  SET VAN 8 FRUITPLANTEN

Sier je tuin met bessenstruiken en pluk binnenkort je eigen bessen. Framboos, kruisbes, rode of zwarte bes en braam.

En sorry voor de herhaling maar op jullie website zijn er geen verzendkosten, ik begrijp dat er met de deal wel kosten aangerekend worden maar het zit me wel dwars dat je 3 euro meer betaald als je 2 sets koopt terwijl dat identieke verzending is en ja ik stel jullie nog is de vraag want er staat bij vermeld verzending door aanbieder niet via iBood.

Bedankt@!

31 maart 2020 om 12:15
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Fotoderoodt,

We bieden op dit moment enkel de getoonde set aan. Mocht je willen dat we de door jou genoemde set aanbieden, dan kun je het beste onze inkopers tippen. Dat kun je hierrrr doen.

We berekenen de verzendkosten bij elke bestelling automatisch aan de hand van het totale gewicht en de totale afmetingen van het product. Indien je twee sets bestelt is het gewicht hoger, kunnen de afmetingen van de totale verpakking groter zijn (= meer ruimte in de bezorgauto), kost het meer werk om de fruitbomen goed in te pakken en wordt er mogelijk meer verpakkingsmateriaal gebruikt. O.a. door deze factoren springen de verzendkosten omhoog.

31 maart 2020 om 12:11
Fotoderoodt Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

31 maart 2020 om 12:18
Fotoderoodt Gebruiker

@ibood

Bas, identiek product en indetieke aanbieder ik wilde de link niet plakken want dan gaat iedereen er naar toe…

Maar goed je vroieg erom https://www.vouchervandaag.nl/winterharde-fruitbomen-appel-peer-kers-pruim?po=58762

31 maart 2020 om 13:22
Grafiska Gebruiker

Ik wil deze op het balkon plaatsen, in de omschrijving staat dat dat kan. Ik heb niet zo’n heel groot balkon.

Ik verwacht niet elk jaar iets van fruit te kunnen plukken, maar ooit een keer een appeltje zou natuurlijk wel grappig zijn. Aan welke grootte potten moet ik dan aan denken?

31 maart 2020 om 14:33

Beste Grafiska,

dit kan natuurlijk ook zoals u zelf al aangaf. Wij adviseren een potmaat van 15 of 20 liter.
Veel plezier met uw nieuwe kweek balkon.
Bedankt.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.