30 juni 2020 om 00:00
iBOOD

6x Perfect Plant Lavendelplantje

Product expert aanwezig

6x Perfect Plant Lavendelplantje

Vraag een willekeurige bij: "Wat wil je eten?" en hij zal waarschijnlijk zijn kop tussen de lavendel vandaan trekken en antwoorden met: "Nee dankje, ik ben goed!".

Specificaties

Merk: Perfect Plant
Type: Lavendelplantje - Lavandula Angustifolia ‘Hidcote’
Aantal: Set van 6

• Winterharde, meerjarige plant
  • Nectarrijke bloemen, aantrekkelijk voor bijen
  • Een van de bekendste lavendelrassen

Levering

• Totaalhoogte incl. pot: 10 - 20 cm
  • Diameter pot: 10,5 cm

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Perfect Plant Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

30 juni 2020 om 00:05
Jootje_ Gebruiker

Welk ras is dit?

30 juni 2020 om 00:25
elpaazj Gebruiker

Een van de bekendste..

30 juni 2020 om 00:35
Susantigoon Gebruiker

Dat moet haast wel ja…

30 juni 2020 om 06:48
misterbennie Gebruiker

Maar natuurlijk belachelijk dat het niet vermeld wordt.
Dus aan de moderator de vraag: Welk ras is dit?

30 juni 2020 om 08:01
Official Product Expert Perfect Plant Expert Official Product Expert

Goedemorgen,

Het gaat om de Lavandula angustifolia ‘Hidcote’.

Hopende zo van dienst te zijn,

30 juni 2020 om 00:42
Susantigoon Gebruiker

Lavendel (zelfs de steriele hybriden) laat zich uitstekend vegetatief vermeerderen dmv stekken  dus zet er 2 leuk buiten en ga met de andere aan de slag en je hebt volgend seizoen een mat lavendel waar je “U” tegen zegt…

30 juni 2020 om 06:53
misterbennie Gebruiker

Zou dit ook voor dit “bekende” ras gelden?
Hopelijk wel, want dan kunnen we heel veel stekjes van dit “bekende” ras maken en voor we het weten hebben we een hele tuin vol met plantjes van dit “bekende” ras. Vervolgens kunnen we iBoot vragen om de plantjes van dit “bekende” ras voor ons aan de man te brengen en voor we het weten zijn we grossier van de wereld waarbij we internationaal dit “bekende” ras kunnen verkopen.

Dan staat dit ras wereldwijd als “bekend” in de boeken.
Is het niet fantastisch ;-)

De vraag blijft natuurlijk, welk bekend ras is dit nu precies?

30 juni 2020 om 05:29
MPower Gebruiker

Wat wil meerjarige plant zeggen?

30 juni 2020 om 06:15
Feni Gebruiker

Dat hij niet dood gaat in de winter.

30 juni 2020 om 07:59
Iboodclowns Gebruiker

Dat je er sex mag mee hebben zonder in de bak te vliegen ????

30 juni 2020 om 08:03

Goedemorgen,

Meerjarig betekend inderdaad dat de plant elk jaar weer terugkomt en elk jaar bloeit. 
Een andere, soms bekendere term is ‘vaste plant’.

30 juni 2020 om 06:36
emstelon Gebruiker

Kunnen deze in elke soort grond worden geplant? Zoals bijvoorbeeld bosgrond?

30 juni 2020 om 06:52
nobnob Gebruiker

Op bouwgrond groeien zij het beste….

30 juni 2020 om 07:22
emstelon Gebruiker

Wat bedoel je precies met bouwgrond?

30 juni 2020 om 08:09

Goedemorgen,

Lavendel Hidcote is een variëteit dat groeit in de meeste soorten grond, echter is schrale zandgrond niet wenselijk.

Het allerbelangrijkste is een plek in volle zon omdat Lavendel Hidcote, maar dit geldt eigenlijk voor alle soorten Lavendel, niet van schaduw houdt.
Daarnaast is het verstandig een standplaats uit te zoeken waar de bodem niet al te lang vochtig blijft. In de winter kan vochtige grond sneller bevriezen wat de planten kan beschadigen.

30 juni 2020 om 07:13
Rostro Gebruiker

Let op, neem je er 2x 6 dan worden ook gelijk de verzendkosten verhoogd. Beetje vreemd????

30 juni 2020 om 07:19
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen Rostro,

De verzendkosten worden automatisch berekend over het gewicht en het formaat van je totale bestelling.

30 juni 2020 om 11:36
Frederick_V Gebruiker

Ik heb gisteren een bestelling geplaatst op iBood.  Deze zou ten vroegste eind deze week verzonden worden.  Als ik vandaag deze lavendelplantjes – of een ander product – bestel, dan moeten alle vezendkosten dan nogmaals betaald worden?  Kunnen de openstaande bestellingen niet in één zending worden verstuurd ?

30 juni 2020 om 11:37
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Frederick,

Het is helaas (nog?) niet mogelijk om producten later aan een reeds geplaatste bestelling toe te voegen.

Indien de gisteren bestelde deal nog online staat (omdat hij in een Flash Sale staat), dan kun je deze deal opnieuw kopen samen met deze plantjes. Vervolgens kun je de gisteren geplaatste bestelling kosteloos annuleren tot we beginnen met het verzendklaar maken van je bestelling.

30 juni 2020 om 13:32
LM85 Gebruiker

Ja heel vreemd. Je vraagt iemand om twee keer iets te doen en dat doen ze niet voor één keer de prijs. Krijg jij van je werkgever ook maar één keer je maandloon per twee maanden? Je hebt immers de vorige maand al gewerkt, kan je de tweede er wel gratis bij doen…

30 juni 2020 om 07:26
Wilborts Gebruiker

Hoe zit dat nu met het snoeien? 1x In het voorjaar en in oktober tot 10 tot 15cm boven de grond en dan nog augustus/oktober de bloemetjes? Waarom zou ik dat doen terwijl het toch tot aan de grond moet worden gesnoeid in die periode.

30 juni 2020 om 08:16

Goedemorgen,

Een Lavendel kan het beste twee maal per jaar gesnoeid worden. In het voorjaar snoei je de takken weg die zijn bevroren, meestal de uiteinden van de takken of hier en daar één zijtak. Dit is de belangrijkste snoei beurt. Zorg er bij deze snoeibeurt voor dat de struik weer mooi en compact is op het moment dat deze weer gaat uitlopen (maart/april afhankelijk van het weer).
De snoeibeurt in het najaar is voornamelijk om rondom alle uitgebloeide bloemen weg te halen. Deze snoeibeurt kan in de herfst gedaan worden wanneer de plant volledig is uitgebloeid.

Hopende zo van dienst te zijn

30 juni 2020 om 13:35
LM85 Gebruiker

Ik ken het als volgt: najaar het dooie spul er een beetje uitknippen, dan heb je in de winter nog groene struikjes staan. In het voorjaar flink terugsnoeien zodat je nieuwe uitlopers krijgt. Als je lavendeltakjes te lang laat bestaan dan verhouten ze en komen er geen blaadjes/bloemen meer aan

30 juni 2020 om 07:52
Rances Gebruiker

Vorige maand een stuk of 24 van deze besteld. Na ontvangst direct geplant. Een week later was meer dan de helft dood en uitgedroogd. De rest zo goed als kaal.

Naar de lokale bouwmarkt gegaan en nieuwe plantjes gehaald en vervangen. Deze doen het nog steeds prima.

Ik meld het alleen even, wellicht zijn er meer mensen met dezelfde ervaring

30 juni 2020 om 13:38
LM85 Gebruiker

Ik zal geen linkjes plaatsen (want verboden), maar er zijn ook webshops die met groeigarantie werken. Dan heb je een maand of twee om het aan te zien, als de boel dan alsnog dood gaat (en je redelijkerwijs kan aantonen dat je wel water hebt gegeven e.d.) dan krijg je gewoon nieuwe exemplaren. En dat aantonen klinkt ingewikkeld maar valt heel erg mee.

30 juni 2020 om 08:32
AJCB Gebruiker

Heb ook hier planten gekocht en ben ook niet erg positief. Wat mij opvalt is dat de planten niet echt bijzonder zijn, je verwacht dat ze voor hetzelfde geld groter zijn dan bij de bekende “Internetuin” of goedkoper maar dat valt tegen. Deze lavendel planten staan bij de landelijke tuin keten voor 3 euro in de winkel (hoogte 15/20cm, potmaat 13cm). Moet je wel ernaar toe maar kan je ze direct meenemen en zelf uitzoeken en zitten in een grotere pot. Een grotere diameter van de pot geeft een redelijke indicatie dat de plant ouder is (en dus daarom duurder en vaak voller). Zal geen link hier zetten omdat deze waarschijnlijk weggehaald zal worden omdat het niet naar een “identiek product” verwijst, tja het zijn planten. Mijn meest belangrijke reden om planten niet meer online te kopen is het vervoer. Bij elke zending waren er wel planten beschadigd. Als de doos op zijn kop wordt vervoerd is dat niet handig. Grond ligt los in de doos, planten zijn uitgedroogd, stengels geknakt, vocht vanuit de potten zorgt ervoor dat de kartonnen doos desintegreert dus je krijgt een nat halfplat pakket thuis . Of je bestelling is zoek, ook niet handig, gelukkig verkopen ze geen dieren bij Ibood. De planten die het wel overleven doen het best aardig, niet meer dan dat. Overigens werden de klachten wel telkens goed afgehandeld door Ibood door de planten te vervangen maar je schiet er niets mee op.

30 juni 2020 om 08:47
Marieke1110 Gebruiker

Helamaal waar!! Ook een keer hier planten gekocht, en het was een keer en nooit meer… veel te duur voor wat het was helaas…in de plantenwinkel  zijn ze een pak groter en goedkoper. 50 euro voor 6 kleine lavendelplantjes? Wij kopen die voor tien euro lokaal… iBood heeft goede deals, alleen niet op planten.

30 juni 2020 om 09:41
biercafe Gebruiker

paar jaar terug borderplanten gekocht hier, waren stekkie´s van 1 a 2 centimeter, een paar heeft  iets gedaan. Koste dan wel geen drol maar was gewoon weggegooid geld. Alles wat ik nu zie langs komen hier is in elk tuincentrum voor minder te koop. Dit jaar mijn tuin vol geplant en wel online gekocht maar dan bij een echte planten groothandelaar.  Ze hadden zelfs door de drukte een tijdje minimum orderbedrag 500 euro. Nu weer gewoon 25. Deze planten zijn allemaal aangeslagen en groeien prima (totaal 200 planten). En ze leveren zelf. Dus als je online koopt (wat bij deze wel goedkoper is moet je maar direct even op direct en planten zoeken.

30 juni 2020 om 13:40
LM85 Gebruiker

@biercafe

Ik weet welke webshop je bedoelt, erg goede ervaringen mee. Ook ten aanzien van planten die het toch niet redden. Die worden gewoon kosteloos vergoed binnen de garantieperiode.

30 juni 2020 om 08:58
RonaldVerheyden Gebruiker

Totaalhoogte: 10 – 20 cm
Gemeten inclusief pot (10,5 cm)

Mmm, lijken me dan wel hele kleine planten. Ze komen met een beetje pech zelfs niet eens boven de pot uit? Tikfoutje?

30 juni 2020 om 09:30
cokamie Gebruiker

Dacht ook er zo over!

30 juni 2020 om 16:01

Hi Ronald,

Inderdaad niet geheel duidelijk, de 10,5 cm betreft de diameter van de pot. We hebben dit zojuist verduidelijkt.

30 juni 2020 om 09:50
megaleo Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek en leverbaar product.

30 juni 2020 om 10:37
elpaazj Gebruiker

Lavendel kun je ook prima zaaien.

30 juni 2020 om 11:51
misterbennie Gebruiker

@Perfect Plant Expert

Ik stel voor om het ras gewoon in de tekst te vermelden.
Te belachelijk voor woorden dat hier in het forum naar gevraagd moet worden.

Inmiddels is dit wel beantwoord, maar bij voorkeur toch vermelden i.p.v. “Een van de bekendste lavendelrassen”

30 juni 2020 om 11:55

Hoi misterbennie,

We hebben dit ras reeds aan de specificaties toegevoegd.

30 juni 2020 om 11:58
misterbennie Gebruiker

Perfect.

30 juni 2020 om 16:52
djpraag Gebruiker

Het potje is 10,5 cm en het plantje maximaal 20 cm hoog.

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek en leverbaar product.
Je verwijst naar een aanbieding van ruim twee jaar terug.

30 juni 2020 om 16:54

Hoi djpraag,

Het potje heeft een diameter van 10,5 cm, dat is niet de hoogte van het potje.

30 juni 2020 om 18:00
TonyAlmeida Gebruiker

Ik heb deze plantjes vanmiddag via de Ibood app gekocht. Het geld  is afgeschreven maar ik heb geen orderbevestiging ontvangen.

Er is gemaild,maar ik heb nog geen reactie ontvangen. Please help.

30 juni 2020 om 18:19
Moderator Niek Moderator

Goedenavond TonyAlmeide,

Er kan soms wat vertraging zitten in de bevestigingsmail. Staat de bestelling wel in je account?

30 juni 2020 om 18:31
TonyAlmeida Gebruiker

Inmiddels wel, email ook ontvangen. Lekker tuinieren binnenkort!

30 juni 2020 om 18:43
Moderator Niek Moderator

Fijn om te horen! Veel plezier met het tuinieren :-)

30 juni 2020 om 20:43
PoGoGeK Gebruiker

*knip*

Edited by: Lisa
Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.