13 januari 2021 om 00:00
iBOOD

Philips Haraz LED Plafondlamp | 75 W | Vierkant/Rond

Philips Haraz LED Plafondlamp

Wat voor licht je ook in huis wilt hebben, met deze Philips plafondlamp heb je het voorhanden: warm, koud, gedimd, ongedimd en alles er tussenin! :)

Specificaties

Merk: Philips
Type: Haraz LED Plafondlamp | 75 W 
Garantie: 5 jaar via Philips; 2 jaar via iBOOD

• Lichtstroom van 6000 lumen
  • Dimbaar van 2700 – 6500 K
  • Werkt op dimmer of meegeleverde afstandsbediening

(i) Download hier de datasheet

Kenmerken

• Aantal lichtpunten: 1
  • Materiaal: Kunststof
  • Dimbaar
  • Inclusief lichtbron: ingebouwde led
  • Voedingstype: Lichtnet
  • Wattage: 75 W
  • IP waarde: IP20

• Energieverbruik: A
  • Kleurtemperatuur: 2700-6500 K
  • Lichtstroom: 6000 lm
  • Aansluitspanning: 230 V
  • Bediening verlichting: via wanddimmer
  • Levensduur lichtbronnen: 15000 uur

Afmetingen & gewicht Square

• Afmetingen: 69,8 (L) x 69,8 (B) x 7 (H) cm
  • Gewicht: 4.3 kg

Afmetingen & gewicht Round

• Afmetingen: 65 (L) x 65 (B) x 7,0 (H) cm
  • Gewicht: 3,26 kg

Dit ontvang je

• Armatuur
  • Afstandbediening
13 januari 2021 om 00:23
AndreasVH Gebruiker

Er wordt gesproken over een energiezuinige lamp, maar er staat bij de specs 75 watt. Dat lijkt mij niet erg energiezuinig als ik het vergelijk met mijn ledlampen van 9 watt. Zie ik dit goed, of ben ik nu appels met peren aan het vergelijken?

Beantwoorden

13 januari 2021 om 09:34
HaerdenCliff Gebruiker

Het gaat over een lamp die 6000 lumen licht geeft … om je een idee te geven een 100 watt traditionele gloeilamp geeft ongeveer 1300 lumen dus dit komt overeen met een 500 watt gloeilamp, niet zomaar een traditioneel ledlampje zeg maar. Een 9 watt ledlamp geeft ongeveer 700 a 800 lumen.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 05:53
chucky01 Gebruiker

Kan deze lamp ook op een gewone dimmer of os het een meegeleverde dimmer van Philips?

Wij hebben namelijk al een dimmer, als schakelaar.

Mocht het kunnen is de warmte dan vast te zetten of gaat de lamp bij het aanzetten altijd op dezelfde kleurwarmte?

Ik hoor het graag van u.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 09:36
HaerdenCliff Gebruiker

Daar gaat heel moeilijk op te antwoorden zijn omdat heel veel af hangt van het type dimmer dat je thuis hebt, daar zit namelijk nogal wat verschil in.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 10:50
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi chucky01,

Indien je hem uit- en weer aanschakelt onthoudt hij de laatste stand.
We weten niet zeker of hij met een wanddimmer te dimmen is, ik zou er dus vanuit gaan van niet.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 08:45
A_Senna Gebruiker

Wordt de lichtsterkte en warmte behouden bij het uitschakelen en terug aanleggen met een gewone schakelaar? Of start deze iedere keer op in een bepaalde, vaste lichtsterkte en kleur? Alvast bedankt voor uw antwoord.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 10:50

Hoi A_Senna,

Indien je hem uit- en weer aanschakelt onthoudt hij de laatste stand.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 17:16
martinp Gebruiker

Nee niet met een gewone schakelaar. Alleen met aan en uitzetten op de afstandsbediening.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 08:56
patriciabrebels Gebruiker

Kan ik de functies van deze aanbieding vergelijken met deze Philips All-in-One LED Ceiling Light?

https://www.youtube.com/watch?v=eTIbkh-KIms&t=24s

Beantwoorden

13 januari 2021 om 10:48

Hoi Patricia,

Je kunt ze daarmee inderdaad vergelijken. De verschillende standen vind je in de handleiding, en deze vind je hierrr.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 16:55
patriciabrebels Gebruiker

Heeft deze ook een back lit mode? Ik vind daar niets van terug.

https://www.youtube.com/watch?v=eTIbkh-KIms&t=24s hier op 1.00

Beantwoorden

13 januari 2021 om 09:41
orlandosardaro Gebruiker

Is deze lamp compatibel met Philips Hue? Dus op te nemen in het netwerk van de Bridge?

Beantwoorden

13 januari 2021 om 10:47

Hoi orlandosardaro

Nee, deze is niet compatibel met Philips Hue.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 10:56
almaphi123 Gebruiker

Dezelfde vraag als A_senna en bijkomend, moet je steeds de afstandsbediening gebruiken, of gewoon via een schakelaar? Dank u wel

Beantwoorden

13 januari 2021 om 11:53

Hoi almaphi123

Indien je hem uit- en weer aanschakelt onthoudt hij de laatste stand. Je kunt dus gewoon de wandschakelaar gebruiken.
De handleiding vind je hierrr.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 14:41
almaphi123 Gebruiker

dank je wel

Beantwoorden

13 januari 2021 om 17:21
martinp Gebruiker

Dat klopt niet. Hij onthoudt niet de laatste stand bij de wandschakelaar. Wel bij de afstandsbediening. Zie ook mijn review.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 14:18
Mirwalt Gebruiker

Ik probeer ergens te vinden wat de bundelhoek is, zodat ik kan bepalen welk deel van de ruimte bestreken zal worden. Staat deze ergens vermeld of weet u dit?

Beantwoorden

13 januari 2021 om 14:52

Hoi Mirwalt,

Deze specificatie is ons helaas niet bekend.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 15:03
sako Gebruiker

Beste moderator Bas IBOOD, heeft u nog een antwoord op de vraag van AndreasVH over wattage?

Beantwoorden

13 januari 2021 om 15:22

Hoi sako,

Wat zou je nog willen weten, aanvullend op de treffende reactie van ‘HaerdenCliff’?

Beantwoorden

13 januari 2021 om 15:06
Mirwalt Gebruiker

Hoi Bas,

Ook bijv. de Ra / CRI waarde, om een indruk te krijgen van de natuurgetrouwheid van de kleurweergave. Is daar iets over bekend?

Groeten,

Walter.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 15:23

Hi Walter,

Dat ga ik even navragen!

Edited by: Bas iBOOD
Dit hebben we helaas niet tijdig kunnen achterhalen. Sorry!

Beantwoorden

13 januari 2021 om 15:32
martijnb70 Gebruiker

Is de afstandsbediening van de Philips Living Colors, Living Whites of Living Ambiance eventueel te gebruiken ipv de meegeleverde?

Beantwoorden

13 januari 2021 om 15:48

Hoi Martijn,

Ik vrees van niet, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik raad aan er vanuit te gaan dat dit niet mogelijk is, zodat het enkel mee kan vallen.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 16:37
jbbesselink Gebruiker

Ik heb de volgende vragen:

1. gebruikt de lamp minder energie als deze gedimd wordt?

2. welke (soort) dimmer is geschikt voor deze lamp?

3. we hebben nu een hotelschakeling, hoe werkt dat in samenhang met een dimmer? Is het mogelijk een (bestaande) schakelaar te vervangen door een dimmer en tweede schakelaar te blijven gebruiken?

Beantwoorden

13 januari 2021 om 17:10

Hoi jbbesselink,

Op punt 1 durf ik niet met zekerheid een antwoord te geven, maar het lijkt me van wel.

Op punt 2 en 3 kan ik enkel onderstaande antwoorden: We weten niet zeker of hij met een wanddimmer te dimmen is, ik zou er dus vanuit gaan van niet.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 16:40
martinp Gebruiker

Ik heb deze lamp de vorige keer gekocht voor de slaapkamer. Op zich best een mooie lamp. Lamp geeft enorm veel licht maar is ook te dimmen en de kleur is ook aan te passen met alleen de afstandsbediening. Als je de lamp uit zet met de afstandsbediening onthoudt het de laatste instelling. Doe je de lamp aan met de wandschakelaar begint de lamp altijd met heel fel wit licht. Als de lamp uitgezet wordt met de afstandsbediening blijft de lamp heel licht branden, zodat je toch je bed uit moet om de lamp op de schakelaar uit te doen. En als je hem dan de volgende keer weer eerst aan doet heb je dus weer eerst heel veel licht en dat is jammer.

Beantwoorden

13 januari 2021 om 20:30
Konijn80 Gebruiker

@martinp: heb je hem ook eens op een wand dimmer aangesloten en werkte dat? Je schrijft hierboven dat je een review van de lamp hebt geschreven, waar is deze te vinden?

Beantwoorden

13 januari 2021 om 20:42
martinp Gebruiker

Sorry, ik heb geen uitgebreide review geschreven alleen het stukje hierboven. En nee ik heb hem niet/nooit aangesloten op een dimmer. Ben ook benieuwd welke dimmer op deze lamp zou werken.

En het is irritant dat als je de lamp met de afstandsbediening uit zet er blijkbaar nog steeds stroom op staat en de lamp nog heel zachtjes aan staat.  Lastig bij slapen en het verbruik van energie.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.