Wat voor licht je ook in huis wilt hebben, met deze Philips plafondlamp heb je het voorhanden: warm, koud, gedimd, ongedimd en alles er tussenin! :)
Merk: Philips
Type: Haraz LED Plafondlamp | 75 W
Garantie: 5 jaar via Philips; 2 jaar via iBOOD
(i) Download hier de datasheet
Kenmerken
Afmetingen & gewicht Square
Afmetingen & gewicht Round
Dit ontvang je
Het gaat over een lamp die 6000 lumen licht geeft … om je een idee te geven een 100 watt traditionele gloeilamp geeft ongeveer 1300 lumen dus dit komt overeen met een 500 watt gloeilamp, niet zomaar een traditioneel ledlampje zeg maar. Een 9 watt ledlamp geeft ongeveer 700 a 800 lumen.
Kan deze lamp ook op een gewone dimmer of os het een meegeleverde dimmer van Philips?
Wij hebben namelijk al een dimmer, als schakelaar.
Mocht het kunnen is de warmte dan vast te zetten of gaat de lamp bij het aanzetten altijd op dezelfde kleurwarmte?
Ik hoor het graag van u.
Daar gaat heel moeilijk op te antwoorden zijn omdat heel veel af hangt van het type dimmer dat je thuis hebt, daar zit namelijk nogal wat verschil in.
Hoi chucky01,
Indien je hem uit- en weer aanschakelt onthoudt hij de laatste stand.
We weten niet zeker of hij met een wanddimmer te dimmen is, ik zou er dus vanuit gaan van niet.
Wordt de lichtsterkte en warmte behouden bij het uitschakelen en terug aanleggen met een gewone schakelaar? Of start deze iedere keer op in een bepaalde, vaste lichtsterkte en kleur? Alvast bedankt voor uw antwoord.
Hoi A_Senna,
Indien je hem uit- en weer aanschakelt onthoudt hij de laatste stand.
Nee niet met een gewone schakelaar. Alleen met aan en uitzetten op de afstandsbediening.
Kan ik de functies van deze aanbieding vergelijken met deze Philips All-in-One LED Ceiling Light?
Hoi Patricia,
Je kunt ze daarmee inderdaad vergelijken. De verschillende standen vind je in de handleiding, en deze vind je hierrr.
Heeft deze ook een back lit mode? Ik vind daar niets van terug.
https://www.youtube.com/watch?v=eTIbkh-KIms&t=24s hier op 1.00
Is deze lamp compatibel met Philips Hue? Dus op te nemen in het netwerk van de Bridge?
Hoi orlandosardaro
Nee, deze is niet compatibel met Philips Hue.
Dezelfde vraag als A_senna en bijkomend, moet je steeds de afstandsbediening gebruiken, of gewoon via een schakelaar? Dank u wel
Hoi almaphi123
Indien je hem uit- en weer aanschakelt onthoudt hij de laatste stand. Je kunt dus gewoon de wandschakelaar gebruiken.
De handleiding vind je hierrr.
dank je wel
Dat klopt niet. Hij onthoudt niet de laatste stand bij de wandschakelaar. Wel bij de afstandsbediening. Zie ook mijn review.
Ik probeer ergens te vinden wat de bundelhoek is, zodat ik kan bepalen welk deel van de ruimte bestreken zal worden. Staat deze ergens vermeld of weet u dit?
Hoi Mirwalt,
Deze specificatie is ons helaas niet bekend.
Beste moderator Bas IBOOD, heeft u nog een antwoord op de vraag van AndreasVH over wattage?
Hoi sako,
Wat zou je nog willen weten, aanvullend op de treffende reactie van ‘HaerdenCliff’?
Hoi Bas,
Ook bijv. de Ra / CRI waarde, om een indruk te krijgen van de natuurgetrouwheid van de kleurweergave. Is daar iets over bekend?
Groeten,
Walter.
Hi Walter,
Dat ga ik even navragen!
Edited by: Bas iBOOD
Dit hebben we helaas niet tijdig kunnen achterhalen. Sorry!
Is de afstandsbediening van de Philips Living Colors, Living Whites of Living Ambiance eventueel te gebruiken ipv de meegeleverde?
Hoi Martijn,
Ik vrees van niet, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik raad aan er vanuit te gaan dat dit niet mogelijk is, zodat het enkel mee kan vallen.
Ik heb de volgende vragen:
1. gebruikt de lamp minder energie als deze gedimd wordt?
2. welke (soort) dimmer is geschikt voor deze lamp?
3. we hebben nu een hotelschakeling, hoe werkt dat in samenhang met een dimmer? Is het mogelijk een (bestaande) schakelaar te vervangen door een dimmer en tweede schakelaar te blijven gebruiken?
Hoi jbbesselink,
Op punt 1 durf ik niet met zekerheid een antwoord te geven, maar het lijkt me van wel.
Op punt 2 en 3 kan ik enkel onderstaande antwoorden: We weten niet zeker of hij met een wanddimmer te dimmen is, ik zou er dus vanuit gaan van niet.
Ik heb deze lamp de vorige keer gekocht voor de slaapkamer. Op zich best een mooie lamp. Lamp geeft enorm veel licht maar is ook te dimmen en de kleur is ook aan te passen met alleen de afstandsbediening. Als je de lamp uit zet met de afstandsbediening onthoudt het de laatste instelling. Doe je de lamp aan met de wandschakelaar begint de lamp altijd met heel fel wit licht. Als de lamp uitgezet wordt met de afstandsbediening blijft de lamp heel licht branden, zodat je toch je bed uit moet om de lamp op de schakelaar uit te doen. En als je hem dan de volgende keer weer eerst aan doet heb je dus weer eerst heel veel licht en dat is jammer.
@martinp: heb je hem ook eens op een wand dimmer aangesloten en werkte dat? Je schrijft hierboven dat je een review van de lamp hebt geschreven, waar is deze te vinden?
Sorry, ik heb geen uitgebreide review geschreven alleen het stukje hierboven. En nee ik heb hem niet/nooit aangesloten op een dimmer. Ben ook benieuwd welke dimmer op deze lamp zou werken.
En het is irritant dat als je de lamp met de afstandsbediening uit zet er blijkbaar nog steeds stroom op staat en de lamp nog heel zachtjes aan staat. Lastig bij slapen en het verbruik van energie.
Er wordt gesproken over een energiezuinige lamp, maar er staat bij de specs 75 watt. Dat lijkt mij niet erg energiezuinig als ik het vergelijk met mijn ledlampen van 9 watt. Zie ik dit goed, of ben ik nu appels met peren aan het vergelijken?