11 januari 2017 om 00:00
iBOOD

Osram 3.3W Dimbare GU10 LED Lampen - 10-Pack!

Product expert aanwezig

10x Osram 3.3W Dimbare GU10 LED Lampen

Het nieuwe jaar is hier en dat betekent dat het weer de hoogste tijd is voor… goede voornemens! Nou begrijpen we dat het niet altijd even eenvoudig is om te stoppen met roken, meer te bewegen en/of af te vallen maar we kunnen wel een voornemen aanbieden dat supermakkelijk is om aan te voldoen: stroom en geld besparen door energiezuinige lampen te gebruiken. Koop simpelweg een 10-pack Osram Dimbare GU10 LED Lampen en voordat je het weet bespaar je stroom en geld!

Makkelijker dan dit wordt het niet. Deze 3.3W LED lampen met GU10 fittingen beschikken over energielabel A+ wat inhoudt dat ze superzuinig zijn. Ze gebruiken slechts vier kWh aan stroom per 1000 uur. Het licht dat ze produceren daalt neer in een hoek van 36 ° en heeft een kleurtemperatuur van 2700K (warm wit) / 230 lm wat ideaal is voor leefomgevingen en bedrijven – tevens kunnen ze gedimd worden waardoor ze geschikt zijn voor zowel algemene als sfeerverlichting. Ze lichten op zodra je ze aanschakelt (0.1 seconden) en gaan tot wel 25000 uur / 100000 schakelcycli mee waardoor dit de laatste lampen zijn die je de komende jaren hoeft te kopen.

Stroom en geld besparen is nog nooit zo makkelijk geweest. Net zoals het volbrengen van een goed voornemen. Klik simpelweg op ‘Ik neem er een’, wacht op je pakketje en neem ze in gebruik. Klaar!

Bespaar geld én stroom met een 10-Pack Osram 3.3W Dimbare GU10 LED Lampen!

Specificaties

Merk: Osram
Type: 3.3W Dimbare GU10 LED Lampen - 10-Pack!
Kleur: wit

• Tien dimbare LED’s - GU10 fitting
  • 2700K, warm wit
  • Zeer energiezuinig: A+

Fitting: GU10
Wattage: 3.3W
Lichtstroom: 230 lm
565 cd
Kleurtemperatuur: 2700 K, warm wit
Ra: 80
Levensduur: tot 25000 uur
Dimbaar, geschikt voor algemene verlichting en sfeerverlichting
Voltage: 220-240 V - 50/60Hz
Aantal schakelcycli: tot 100000 schakelcycli
Stralingshoek: 36 °
Gelijk licht: 0.1 seconden
Energielabel: A+
Energiezuinig: 4 kWh per 1000 uur
Breedte per lamp: 58 mm
Diameter per lamp: 49,6 mm

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Osram-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

11 januari 2017 om 00:21
SkullboyNL Gebruiker

Zijn dit de zelfde lampen die ik 8 december 2016 hier gekocht heb met ean 4008321882660 ?

11 januari 2017 om 08:41
Official Product Expert Osram-Expert Official Product Expert

Goedemorgen SkullboyNL,

Dit zijn niet dezelfde als van 8 december. Hebben overigens wel dezelfde specificaties qua kleur/lichtsterkte, alleen iets zuiniger.

11 januari 2017 om 12:00
SkullboyNL Gebruiker

Oke bedankt voor de info.

Ik heb 4 van de Led lampen achter een klik aan klik uit AWMD-250 dimmer zitten. Dat werk goed. Alleen brommen de lampen een beetje achter deze dimmer. Doen deze lampen dat ook? En is het brommen eigenlijk erg?

11 januari 2017 om 00:31
nevo Gebruiker

Kenmerkend voor dimmen van halogeen/gloeilamp is dat de kleurtemperatuur lager wordt ofwel een warmere uitstraling heeft.

Dat geeft de sfeer en dat is bij deze LED’s niet het geval.

De relatief lage CRI waarde (Ra) van 80 is het laagste dat in woonomgeving wordt aanbevolen.

Wanneer komt er eens een aanbieding met een kwalitatief goede vervanger van traditionele lampen?

11 januari 2017 om 07:41
rhh Gebruiker

helemaal eens met je opmerking,

*knip*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

11 januari 2017 om 13:38
edowestra Gebruiker

Recent waren diverse varianten van de uitstekende Philips WarmGlow ledlampen via iBood te koop.

11 januari 2017 om 05:58
Beul84 Gebruiker

*knip*

11 januari 2017 om 07:31
dmoerdijk Gebruiker

Zijn dimbaar maar reageren niet altijd goed op een dimmer die voor halogeen bestemd is, gezien het veel bredere bereik en variatie in wattage ten opzichte van het zeer krappe (ook zuinige) bereik van de led varianten. Ik heb destijds nieuwe dimmer moeten installeren (prijzig) om deze lampen goed te kunnen dimmen. Volledig aan of uit was geen probleem met de oude dimmer

11 januari 2017 om 08:51

Beste dmoedijk,

Het klopt dat ledlampen niet altijd even prettig reageren op alle dimmers. Daarom is er een dimmerlijst geplaatst op: http://www.ledvance.com/dim

Helaas mosterd na de maaltijd voor u!

11 januari 2017 om 07:48
xbluedarknessx Gebruiker

*knip*

11 januari 2017 om 08:45
oinkoink12 Gebruiker

Doe is een linkje dan? Kheb ze daar niet gezien van OSRAM.

11 januari 2017 om 09:32
tummeke Gebruiker

Let even goed op de pasvorm van deze spots als je ze wilt kopen. Heb deze vorige keer aangeschaft en ze bleken uiteindelijk qua vorm te bol om in onze spots te passen (of het slankere stuk onderaan is niet lang genoeg, net hoe je het bekijkt). De GU10 aansluiting is dus niet altijd een garantie dat het ook altijd past. Jammer, want nu liggen er 10 ongebruikte spots in de kast.

11 januari 2017 om 13:55
marcreijnders Gebruiker

waar woon je ? welllicht passen ze wel in die van mij

11 januari 2017 om 11:30
nevo Gebruiker

Ik wil bezwaar maken tegen de zgn. OSRAM Expert.

De in de lamp toegepaste electronica heeft bij dimmen een aanzienlijk kortere levensduur dan hier beweerd, zeker als dat een niet aangepaste dimmer betreft.

Een wervende tekst is leuk, maar blijf correct bij je beweringen. Dat geldt ook m.b.t. toename  ”sfeer” bij dimmen. Metingen wijzen uit, dat dit ook een verdere devaluatie geeft van de toch al matige Ra waarde.

11 januari 2017 om 12:36

Goedemiddag,

Wat is uw bezwaar tegen de zoals u het noemt “zgn. OSRAM Expert” ?

Uw opmerking omtrent de verkorte levensduur bij dimmen is niet bekend. Wij geven onze levensduur getallen af op basis van laboratorium testen waarbij de lamp(en) aan meerdere tests worden onderworpen. Hierbij is levensduur bij dimmen ook een aspect.

Daarnaast de genoemde tekst sfeer bij dimmen zegt niets over lichtkleur. Wanneer je een lamp dimt kan dit voor de ene persoon sfeer verhogend zijn maar voor een andere juist niet. Wanneer u graag een andere kleur wilt hebben bij dimmen dan verwijzen wij u naar onze Glow dim lampen.

De door u gemaakt opmerking betreffende “matige Ra waarde” de Ra waarde is >80 en veranderd niet bij dimmen.

11 januari 2017 om 13:11
nevo Gebruiker

Jammer, dat je volhardt in het weergeven van onjuistheden.

Juist als je verwijst naar laboratoriumtest mag je ervan uitgaan dat je de resultaten daarvan tot je genomen en juist geinterpreteerd hebt. Duidelijk niet dus.

Boerjannes Gebruiker

Jammer dat enige onderbouwing bij je ontbreekt, nevo. Roepen dat de informatie niet klopt is makkelijk, maar je komt zonder enige onderbouwing niet heel serieus over.

11 januari 2017 om 14:03
noorderstreek Gebruiker

Zo gaat het wel vaker hier. Zeuren om het zeuren ipv iets onderbouwen. Vind de uitleg van de Expert zeer duidelijk.

11 januari 2017 om 14:21
nevo Gebruiker

Onderbouwing is te vinden in talloze (semi-)wetenschappelijke / technische onderzoeken.

Een (1) referentie is te vinden in http://www.digikey.com/en/articles/techzone/2014/aug/illuminating-the-limitations-of-cri-testing

Bij ontwikkeling van commerciële  Leds wordt getracht een balans te vinden tussen efficiency, en kwaliteitsaspecten, waaronder de spectrum waarden. 1 van de beïnvloedbaar variabelen is de voeding van de diode.

11 januari 2017 om 11:46
mikiej_ Gebruiker

Ik heb thuis halogeen spots die ik graag zou willen vervangen voor LED, de spots die er nu in zitten worden zijn allemaal aangesloten op een dimmer voor halogeenlampen. Moet ik de dimmer als nog vervangen of werken de LED’s met deze dimmer? Anders blijft het natuurlijk erg duur om alles te vervangen. Of moet alweer terug gaan naar normale schakelaars.

11 januari 2017 om 12:17

Bijgaand de link naar de geteste dimmers. Aan de rechterkant van deze site treft u een PDF met Dimming Compatibility Par16-38

http://www.ledvance.com/dim Als uw dimmer er niet bij staat, is het een kwestie van proberen.

Schakelen is natuurlijk altijd goed, maar kan de bedoeling niet zijn.

11 januari 2017 om 12:27
Goedkoopst Gebruiker

Beste Osram Expert,

Mijn dimmer van Busch en Jager staat niet in de lijst dit is de 6517 U- 101.

Is het mogelijk aan te geven of deze led lampen werken met deze dimmer?

11 januari 2017 om 12:46

Goedemiddag,

Als de dimmer niet in de lijst staat hebben wij deze niet getest. Wij kunnen dan ook niet zeggen of de lamp(en) zullen werken met deze dimmer. Wij raden meestal af om dimmers te gebruiken die niet door ons zijn getest. Het kan zijn dat door de dimmer leverancier deze combinatie wel is getest. Dit zal dan in dit geval op de Busch Jaeger vermeld staan.

https://www.busch-jaeger.de/nl/service-en-tools/busch-dimmer-tool/?tx_ppkdimmertool_pi1%5Baction%5D=choose&tx_ppkdimmertool_pi1%5Bcontroller%5D=Matching&cHash=c51e8a26dc2e2855c8ab26635423b05f

dit is de link naar de dimmer tool van Busch Jaeger

11 januari 2017 om 13:30
polvandeperre Gebruiker

Gaat het niet gewoonweg over de minimum en maximum belasting?

Een dimmer die een minimum van 40 watt afgeeft die 5 halogeen spots van 50 watt aanstuurt, geeft dan in de laagste stand 40W :5 = 8W aan elke lamp. Een led lamp van 3.3 W gaat dan nog op 100% branden.

Een dimmer voor leds heeft een veel lager wattage (zowel minimum als maximum stand). Zijn minimum is bijvoorbeeld 4 watt. In hetzelfde voorbeeld krijgt elke led dan 4W :5 = 0.8W. Dat is ongeveer 25% van de nominale waarde van 3.3W van de led. Dus ze brandt op 25% van de normale helderheid.

Of is dit een beetje te kort door de bocht?

Nyarlathotep Gebruiker

Dit klopt. Ik heb voor al mijn led spots een led dimmer geplaatst (merk Peha, o.a. bij de Praxis te koop en zeer degelijk!).

Deze dimmer heeft een minimale ‘doorgifte’ van 4 watt. Dus bij twee led spots zal hij minimaal 2 watt aan elke lamp ‘voeden’.

De maximale belasting ligt geloof ik op 40 watt dus je kan 12 van deze lampen ‘aansturen’.

Een halogeendimmer heeft idd al gauw een minimale ‘doorgifte’ van 40 watt. Volgens mij blaas je deze lampjes daar gewoon mee op!

Of in ieder geval zullen ze altijd volop branden en zijn e niet te dimmen.

11 januari 2017 om 14:50

Kijk goed op de dimlijst van ons naar de betreffende lamp.

Dimmers die op deze lijst staan zijn door ons getest en werken goed. Deze tests worden meestal met 1 tot 4 lampen uitgevoerd.

De dimmerlijsten zijn te vinden op http://http://www.ledvance.com/dim

11 januari 2017 om 13:32
rjevanmierlo Gebruiker

Ik heb spotjes met normale gu10 die ik gebruik met bewegingsmelder of tijdschakelklok. Nu heb ik deze vervangen door led’s . Deze blijven echter knipperen als ze uit zijn. Is dat met deze lampen niet ??

11 januari 2017 om 14:53

Het kan zijn dat er een kleine restspanning blijft lopen. De normale lampen (geen LED) hadden hier geen last van gezien het grotere vermogen. Echter LED hebben maar een lage spanning nodig om de LED lichtjes te laten branden. Dit is te voorkomen door zowel de fase als de nul te schakelen alleen is dit niet altijd mogelijk met een bewegingsmelder.

11 januari 2017 om 14:33
SkullboyNL Gebruiker

Ik heb 4 van de Led lampen achter een klik aan klik uit AWMD-250 dimmer zitten. Dat werk goed. Alleen brommen de lampen een beetje achter deze dimmer. Doen deze lampen dat ook? En is het brommen eigenlijk erg?

11 januari 2017 om 14:54

Ik weet niet of dit systeem is getest door ons. Het kan voorkomen dat niet geteste combinaties problemen hebben met de elektronica onderling. EEn gevolg kan zijn een bromtoon.

11 januari 2017 om 15:09
SkullboyNL Gebruiker

Maar is de brom erg? Daarmee bedoel ik gaat de levensduur achteruit?

11 januari 2017 om 15:20

De brom kan geen kwaad. wat het doet met de levensduur kan ik niet beoordelen. Wij hebben deze combinatie niet getest dus kan ik helaas niet onderbouwen of de levensduur terugloopt bij deze combinatie.

Zolang u de bromtoon niet hinderlijk vind kunt het het wel blijven gebruiken.

11 januari 2017 om 16:16
polvandeperre Gebruiker

Zijn de fysieke afmetingen dezelfde als een halogeen GU10 lamp?  Op de foto (tekening) lijkt het dat de afstand van de contactpuntjes tot de voorkant van de lens groter is dan bij halogeen.  Ik zou ze willen gebruiken in plafondspots die oorspronkelijk halogeen lampjes hadden.  Ze moeten daar natuurlijk dan wel in passen.

11 januari 2017 om 19:29

De hoogte en de breedte zijn gelijk aan halogeen, waardoor het prima vervangers zijn in plafond inbouwspots.

11 januari 2017 om 21:02
Snooms Gebruiker

Is een hoek van 36°  een goede vervanger voor normale halogeenspots? Is dit niet meer ‘gebundeld’? Lijkt me meer voor lokale sfeerverlichting ipv plafondspots die een kamer moeten verlichten, niet?

11 januari 2017 om 21:45

Goedenavond Snooms,

Ja, de halogeenlampen met deze GU10 fitting zijn er alleen maar in 36 graden. Het is dus exact dezelfde bundel en prima te gebruiken in plafondspots.

6 maart 2017 om 16:36
Robotkat Gebruiker

@Osram-Expert

Ik ben opzoek naar een geschikte dimmer voor de LED lampen die ik via Ibood besteld heb (GU10, PAR 16 35 36 graden). Ik zie in de lijst van https://www.ledvance.com niet de lampen die ik heb met productcode AB35762 waarop getest is erbij staan . Hoe weet ik welke dimmer wel geschikt is?

De 2 die ik tot nu toe heb geprobeerd waren of aan het brommen (PEHA), of begon te flikkeren in de fellere standen (Kopp).

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.