20 december 2017 om 00:00
iBOOD

Schapenvacht | Wild Schaap

Schapenvacht | Wild Schaap

Doordat het een natuurproduct is, is geen enkele huid hetzelfde. Koop dus nu je eigen unieke schapenvacht!

Specificaties

100% schapenvacht van een wild schaap
Check de dropdown voor de verkrijgbare kleuren

• Hoge kwaliteit
  • 100% vacht van een wild schaap
  • Unieke en warme uitstraling

Lengte: +/- 60 cm - 110 cm
Breedte: +/- 50 cm – 80 cm
Hoogte: +/- 2-6 cm

Let op! Doordat het een natuurproduct is, is geen enkele huid hetzelfde. De kleur kan dus iets afwijken van de afbeelding.

20 december 2017 om 00:09
michielv87 Gebruiker

Ik heb deze vorige x bestelt maar vond ze tegenvallen. Huid was erg dun, vel was klein en vooral de kleuren vond ik minder dan verwacht… was een gokje maar ik zou ze niet weer kopen..

Beantwoorden

20 december 2017 om 00:18
Moderator Tom Moderator

Jammer om te horen dat de bestelling je niet aanstond.
Je hebt altijd de mogelijkheid om iets te retouren Michielv87 (zie FAQ).

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

20 december 2017 om 00:37
Noisy_ Gebruiker

Same here. Klein ras? Zou ook een reactie willen op mijn RMA-2017/185109 verzoek.

Beantwoorden

20 december 2017 om 00:53
Moderator Paul Moderator

Ik zal de klantenservice attenderen op jouw serviceverzoek. Door drukte kan het langer duren voordat je een reactie krijgt.

Beantwoorden

20 december 2017 om 00:49
Susantigoon Gebruiker

Ik heb e.e.a. nog overwogen, maar gelet op de enorme marges, te weten

Lengte: +/- 60 cm – 110 cm… V = 50cm, dus bijna het dubbele van de kleinste maat!

Breedte: +/- 50 cm – 80 cm… V= 30cm, idem

Hoogte: +/- 2-6 cm)

zie ik er toch echt vanaf. Zo kun je niet kopen.

Beantwoorden

20 december 2017 om 07:04
veraguy Gebruiker

Ik heb er ook 2 gekocht: dezelfde mening, vallen tegen, veel te klein.

Beantwoorden

20 december 2017 om 08:06
Rura Gebruiker

Bedankt voor de comments, zat vanwege de grote marge in maten al te twijfelen dus ga ze nu liever op een markt kopen zodat ik zie wat ik krijg.

Beantwoorden

20 december 2017 om 08:36
Globetrotter1 Gebruiker

Als deze vachten van echt wilde schapen zijn is er een jacht/slachtpartij geweest, maar daar geloof ik niet in want dan is het snel gebeurd met de populatie wilde schapen op onze aardkloot. Dus zijn het gefokte schapen binnen een omheining, hoe wild ben je dan?

Beantwoorden

20 december 2017 om 12:22
Susantigoon Gebruiker

Deze schapen kunnen best hun hele leven vrij en los hebben gelopen, maar zijn dan niet gejaagd (dan zie je inschot) maar bijeen gedreven en toen heel clean (vaak met een dodelijke stroomstoot, veroorzaakt ook geen schade) naar de schapenhemel geholpen…

Beantwoorden

20 december 2017 om 13:04
Globetrotter1 Gebruiker

Zou kunnen maar net als ik weet jij het ook niet, en iBOOD geeft er geen antwoord op omdat zij het ook niet weten. Ik ga er vanuit dat ze wel van het wilde schaap afstammen, maar speciaal gefokt om de consument te plezieren met een schapenvacht.

Beantwoorden

20 december 2017 om 13:25
Susantigoon Gebruiker

Ik ken deze schapen en hun herkomst niet, maar wel de meest gebezigde werkwijzen, teneinde een zo hoog mogelijk rendement te krijgen.

Zo blijft het de ene aanname tegenover de andere en uiteindelijk val je dus terug op je eigen keuze, t.w. of je dit wilt kopen of niet.

Beantwoorden

20 december 2017 om 09:18
immozgv Gebruiker

Ik vind het niet kunnen dat ibood echte dierenhuiden aanbiedt. Hebben jullie dan helemaal niets geleerd na al de heisa van de afgelopen tijd ivm. dierenrechten?

Beantwoorden

20 december 2017 om 12:55
Susantigoon Gebruiker

Het is juist uiterst correct dat de huiden niet worden vernietigd maar OOK worden gebruikt. Hoe veel meer duurzaam wil je het nog hebben dan?

Beantwoorden

20 december 2017 om 10:09
frodo03 Gebruiker

Wil er 2 bestellen als je mij kan verzekeren dat ze 110×80 zijn.

Beantwoorden

20 december 2017 om 10:30
Moderator Bas iBOOD Moderator

Schapenvachten zijn natuurproducten, waardoor de afmetingen kunnen verschillen. Dat is de reden dat we deze marges communiceren. Ik kan je dus geen garantie geven op bepaalde afmetingen (behalve dat deze in de getoonde marges vallen).

Beantwoorden

20 december 2017 om 12:25
Susantigoon Gebruiker

Sorry Bas, maar dat is grote kul: ook “natuurprodukten” kun je heel simpel op maat selecteren.

Beantwoorden

20 december 2017 om 11:21
innuendo Gebruiker

JJe weet gewoon dat je een vachtje van 60×50 gaat krijgen, ik sla maar over..

Beantwoorden

20 december 2017 om 11:54
mrjoeri Gebruiker

Hoi iBood, ik overweeg er eentje te kopen, maar zou graag weten hoe de vachten zijn vervaardigd.

Zijn hiervoor schapen geslacht?

Beantwoorden

20 december 2017 om 12:29
Susantigoon Gebruiker

Geslacht? Nee hoor!

Die schapen hádden een vacht, maar die beviel niet zo best. Gelukkig zat er nog garantie op en konden ze ‘m ruilen voor een nieuwe… Wat denk je zelf?

Beantwoorden

20 december 2017 om 13:28
Moderator Bas iBOOD Moderator

De schapen waarvan deze huid afkomstig is, zijn inderdaad geslacht.

Beantwoorden

20 december 2017 om 13:31
TannyWillemijn Gebruiker

Dit is helemaal geen gekke vraag als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is.

Het is ook mogelijk om vachten te kopen waarvoor het schaap niet dood hoeft namelijk. Vacht wordt dan gewoon geschoren en onderkant (handmatig) vervilt. Veel diervriendelijkere oplossing dus.

Beantwoorden

20 december 2017 om 16:02
Susantigoon Gebruiker

Als je goed zou lezen, zie je dat er duidelijk sprake is van echte *huiden* en geen gedoe met vervilten…

Beantwoorden

20 december 2017 om 14:59
greyfoxwolf Gebruiker

Ik heb deze ook  de vorige keer gekocht maar ik krijg de geur er maar niet uit. Het maakt niet uit hoeveel ik ze laat uitluchten. Ik heb het idee dat er een laag olie nog in de vacht zit. Ik snap dat dit de vacht beschermt etc.. maar is er een manier om dit minder te laten stinken naar schaap?

Beantwoorden

20 december 2017 om 17:19
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag greyfoxwolf,

De geur zal na verloop van tijd verdwijnen. Er zijn wel tips te vinden om dit proces wat te versnellen :-)

Beantwoorden

21 december 2017 om 00:03
TIIZ Gebruiker

De producten op Ibood mankeert altijd wel iets in de zin dat ze om redenen voor de leverancier in een reguliere winkel niet of binnenkort niet meer te verkrijgen zijn. Als ibood deze restpartijen opkoopt, ben ik benieuwd wat er aan deze partij schaapjes ‘voor luchtje zit’. Waarom niet selectie op maat of gewicht dat is toch niet zo ingewikkeld. Ik zie het als frikadellen: het mooie verkoopbare vlees wordt goed verkocht en de restjes gemalen en in een worstje gedraaid. Op zijn tijd even lekker maar je weet dat je rotzooi eet.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.