29 november 2021 om 00:00
iBOOD

Kamerplanten

Product expert aanwezig

Kamerplanten
GROEEEN!

Van de Lingo-grabbelbak naar de groen-graaibak bij Tuincentrum 't Groene Koopje. In deze Flash Sale is het groen dat de klok slaat. 

Planten zijn verbruiksproducten, retourneren is daarom niet mogelijk. Check de FAQ voor meer informatie.

29 november 2021 om 00:10
egb007 Gebruiker

Zijn de prijzen wel goed van de planten? Of worden ze per Rolls Royce gebracht? :P

29 november 2021 om 00:23
Moderator Paul Moderator

Bedankt voor het attenderen. Ik heb iBOOD gevraagd om dit na te kijken. Vooralsnog heb ik nog geen koeriersdienst gezien met een Rolls Royce in het wagenpark. ;-)

29 november 2021 om 00:53
egb007 Gebruiker

Haha no problem. Net een bestelling geplaatst. Als de planten qua prijs als vanouds waren had ik ze er bij kunnen doen. Maar ik denk dat ik de lokale ondernemer maar eens ga bezoeken om hem ook iets te gunnen. Slaap lekker voor straks. Bedankt voor je snelle antwoord.

30 november 2021 om 18:47
gsroet Gebruiker

Is dit dus de niet bloeiende variant ?

De Strelitzia is een kamerplant die het goed doet op een standplaats met veel licht. De plant heeft door deze plek, wel veel water nodig. Er zijn verschillende varianten verkrijgbaar, zoals de Strelitzia Nicolai met jong blad. Dit exemplaar is te herkennen aan het frisse groene jonge blad. De Strelitzia Nicolai met ruw en grof blad zijn oudere en donkerder exemplaren. Daarin zijn ze ook nog te onderscheiden betreft het aantal stekken. Je kan een Strelitzia Nicolai aanschaffen met één stek. Deze heeft vaak de vorm van een waaier. Ook zijn er exemplaren met meerdere stekken, waardoor de kamerplant meer volume krijgt. De Strelitzia Reginae is een exemplaar met de welbekende paradijsvogelbloem. Een Strelitzia Reginae kan gaan bloeien bij een leeftijd van 8 jaar

30 november 2021 om 20:15
Official Product Expert Herbie Expert Official Product Expert

Hi gsgroet,

Er zijn in principe drie soorten Strelitzia: Strelitzia Nicolai, Strelitzia Augusta en de Strelitzia Reginae. De Strelitzia Nicolai wordt ook wel de Witte Paradijsvogelplant genoemd. Deze bloeit wel, maar nagenoeg niet in de Nederlandse huiskamer, maar in de tropen. Ook zal dit pas gebeuren als de plant een aantal jaren oud is. De Strelitzia Nicolai en Augusta delen heel veel kenmerken, waaronder deze dat hij in Nederland nagenoeg niet bloeit.

De Strelitzia Reginae daarentegen bloeit gemakkelijker en deze heeft de traditionele paradijsvogelbloem. Mocht je specifiek naar deze variant op zoek zijn, dan moet je de pagina de komende dagen nog even goed in de gaten houden :)

De Strelitzia Nicolai en Augusta zijn overigens wel veruit de meest populaire Strelitzia soorten. En de units in deze flashsale zijn écht heel mooi!

1 december 2021 om 12:55
TomKelderman Gebruiker

Goedenmiddag,

Hoe breed (diameter van de bladeren) is de Musa Dwarf Cavendish?

Fijne dag & vriendelijke groet,

1 december 2021 om 16:56
Moderator Youri iBOOD Moderator

Hi Tom, ik durf dat niet te zeggen dus ik laat deze vraag aan de Herbie Expert, welke ik op de hoogte heb gesteld van je vraag.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.